Cum să aplici Arta Persuasiunii a lui Aristotel, atunci când ții o prezentare

Cum să aplici Arta Persuasiunii a lui Aristotel, atunci când ții o prezentare

Principalul obiectiv al celor mai multe dintre prezentări este de a influența opinia publicului în privința unui subiect sau de a convinge audiența asupra unei idei deja existente.

Filosoful grec, Aristotel, a conceput trei semnificații ale persuasiunii – ethos, pathos și logos, asta pentru a clasifica scheletul unui discurs de succes.

Ethos

Ethos se referă la credibilitatea vorbitorului percepută de public. Dacă cei prezenți în sală sunt convinși că acesta este calificat să vorbească în fața lor despre un anumit subiect, atunci ei vor fi mai ușor de convins.

Cum demonstrăm ethos în prezentare?

Cunoașterea subiectului

Alegeți subiecte despre care cunoașteți multe detalii. Aduceți în atenția publicului posibilele argumente-contra, pentru ca mai apoi să le demontați. În același timp, vă puteți demonstra autoritatea citând surse credibile sau studii de specialitate despre subiect.

Totodată, nu ar fi indicat să faceți declarații false pe care nu le puteți susține, însă în același timp ați putea să fiți pregătit cu un răspuns pentru fiecare obiecție din sală.

Pathos

Pathos face apel la emoțiile publicului. Pathos este folosit atunci când vrei să poziționezi audiența într-un anume cadru al minții, pentru ca cei prezenți să fie mai receptivi la primirea mesajului.

Cum să folosești Pathos într-o prezentare?

Cunoaște-ți audiența

Înțelege valorile și nevoile audienței tale cu scopul de a crea un mesaj particularizat cu care oamenii să rezoneze. Apelează la imaginația lor folosindu-te de tehnici de povestitor și creează imagini cu scenarii pentru a obține rezultatele dorite. Folosirea umorului nu este exclusă și ține mereu publicul atent, însă contează foarte mult subiectul adoptat, mai ales că trebuie să ții minte mereu: nu ești la stand-up comedy, ești la o prezentare.

Imaginile și filmulețele sunt și ele binevenite, acestea reușind să provoace un răspuns emoțional puternic mai mare decât cel al cuvintelor sau cifrelor scrise.

Logos

Logos reprezintă recursul logic al argumentului: dovada care susține fundația ideii principale, de bază. Până și un discurs excelent ținut de un vorbitor credibil nu va ține în fața publicului dacă nu dispune de un argument solid.

Cum demonstrezi Logos într-o prezentare?

Claritatea discursului

Un vorbitor cu o dicție bună va fi întotdeauna ușor de urmărit de către public. Cu cât discursul este prezentat mai ușor și folosind cuvinte simple, pe înțelesul tuturor, fără existența limbajului tehnic, publicul va înțelege pe deplin mesajul emis.

Mesajul propriu-zis trebuie să fie relatat audienței într-o manieră logică, faptele prezentându-se secvențial pentru a demonstra cauza și efectul. De fiecare dată când se vorbește despre un subiect general, este indicată exemplificarea cu cazuri din viața de zi cu zi, asta pentru ca celor din sală să le fie mai ușor să înțeleagă.

De asemenea, un alt sfat este să încercați să interacționați cu cei prezenți, punându-le întrebări despre subiect. Asta îi va face să se simtă că concluzia finală le aparține și lor.

O prezentare persuasivă combină toate cele trei elemente de mai sus: ETHOS, PATHOS și LOGOS.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

1 Comentariu

  • acts Posted 15/03/2018 18:01

    și eu îți mulțumesc About Mihai Crăciunța!

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *