Cum poți domina o audiență

Cum poți domina o audiență
Facebooktwitterlinkedinmail

Cum poți domina o audiență

Ești pregătit să stai în fața unei persoane sau a unei camere pline de oameni și să împărtășești un mesaj? Vorbirea în public este una din fricile cele mai mari ale oamenilor, chiar și cei mai puternici dintre lideri se tem de acest lucru. Nu este nimic înspăimântător. Tot ce trebuie să faci este să-ți creezi o structură și să fii atent la detalii. Nu uita, dacă vorbești despre ceva ce cunoști, ce poate să meargă prost?

Scopul oricărei prezentări este de a transmite un mesaj într-un mod clar și concis. Dacă ești nervos și nu ai practicat, publicul tău va sesiza asta și ori se va plictisi, ori se va enerva, ori va pleca din sală.

 

◼ Fii întotdeauna pregătit

Secretul de a domina fiecare prezentare este punerea unei „cantități sănătoase” de pregătire înainte de a începe. Acest lucru se întâmplă înainte de a păși vreodată cu piciorul în fața publicului. Practica este cea care transformă frica într-o prezentare excelentă. Practicând te obișnuiești atât cu discursul, cât și cu limbajul corporal.

Înainte de a spune un cuvânt sau de a face un pas pe scenă, trebuie să faceți un lucru clar – să-ți pui întrebarea „care este obiectivul meu în prezentare?” Ce vreau să spun cu această prezentare? Ce vrea publicul tău să audă de la tine?

Răspunsurile la aceste întrebări sunt importante pentru a face față oricărei prezentări/discurs/speech/pitch, indiferent dacă este o prezentare improvizată sau alcătuită din imagini sau un PowerPoint mai formal. Fără să-ți cunoști obiectivul, nu poți transmite publicului tău un mesaj clar și concis.

◼ Ținuta contează

Nu vrei să distragi publicul de la mesajul principal sau să nu te poți concentra îmbrăcându-te cu haine prea incomode. Alege o ținută care se potrivește ca o mănușă. Te vei simți mai bine și publicul tău va putea auzi mai bine ceea ce ai de spus.

Fiecare prezentare de calitate începe cu o deschidere puternică. Decide-te cum îți vei face intrarea. Acea „poză” de început cum va arăta?

 

13506289 – shopper woman choosing clothes thinking looking at clothing while shopping in store. beautiful young multiracial caucasian asian young woman model.

◼ Asigură-te că ai o dicție impecabilă

Atunci când ținem un pitch, o prezentare, un speech este foarte important felul în care vorbim. Uneori emoțiile ne pot distrage de la scopul principal. Și orice ar fi, vrem ca toată lumea să ne audă și să înțeleagă ideea noastră.

 

Dicția este vitală în acest caz. Exersează zilnic, minimum 30 de minute în fiecare zi. Iar dacă știi că ai de ținut un pitch, ar trebui să te pregătești cu minimum o lună înainte. Nu vrei ca oamenii să plece bulversați de la pitch-ul tău. Nu uita, dicția este cartea ta de vizită.

 

Comandă ACUM manualul de dicție „Șase sași în șase saci” de Carmen Ivanov

De asemenea, te poți înscrie la:

Cursurile de public speaking

Cursurile de dicție de grup

Curs individual de dicție

 

◼ Inspiră încredere

În timp ce începi să vorbești, cum va curge discuția ta? Schițează ce intenționezi să spuni. Folosește vocea pentru  control. Implică audiența cu gesturi și contact vizual. Notează ce vrei să spui, ce idei ai. Poat vrei să începi prezentarea cu o glumă. Poate intri pe ușa din spatele publicului. Și, mereu citește cuiva textul de prezentare, unui prieten de exemplu. Așa te vei asigura că are sens ceea ce vrei să spui. În caz de ceva nu este clar, cine apropiat îți va spune.

◼ Final de neuitat

După ce ai terminat, concluzionează cu o închidere puternică. Acest lucru va face publicul să nu uite ce s-a întâmplat. Oamenii au tendința de a pleca de la o conferință sau dintr-o sală unde cineva a ținut un discurs cu ultimul lucru pe care l-a spus vorbitorul. Asigură-te că ultima ideea este cea mai importantă din discursul tău. Și să fie scurtă. Dacă am trei fraze ca încheiere, prababil că publicul nu va reține nimic.

 

◼Practică, practică, practică

Notează-ți discursul apoi repetă cu voce tare. O dată și încă o dată și apoi fă-o încă o dată. Înregistrează-te. Acest lucru te va ajuta să observi dacă există întreruperi, greșeli de exprimare, probleme pe cartea de dicție, coerența mesajului etc. Indiferent dacă oferi o prezentare gratuită sau una plătită, trebuie să te captezi atenția publicului.

 

Chiar dacă nu ești genul care stă în sufragerie și vorbșete cu bibelourile sau cu tablourile continuă practica, deoarece, dacă nu, nu vei fi pregătit pentru când vei sta în fața unui public. Și nu uita, cu voce tare. Vocea din capul nostru suna perfect și nu vom sesiza nicio greșeală. Și decât să comiți o gafă pe scenă, mai bine o comiți la tine în sufragerie.

 

 

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *