Cum îți construiești CREDIBILITATEA în fața publicului?

Cum îți construiești CREDIBILITATEA în fața publicului?

Unii vorbitori au credibilitate. Mulți politicieni, profesori, jurnaliști etc. sunt considerați extrem de credibili când vorbesc despre domeniile lor de expertiză. Când ești credibil ai un mare impact asupra publicului, poți convinge, poți schimba mentalități etc. Credibilitatea poate fi directă (derivată din experiența la persoana întâi), secundară (derivată din citarea dovezilor altora) și indirectă (derivată din prezentarea efectivă).

Deci, de unde vine această credibilitate? 

 

Înainte de a vorbi

*Competență*

Publicul trebuie să vadă că vorbitorul este competent, apt pentru a vorbi despre o anumită problemă/subiect. Competența poate veni din experiență (o persoană a avut o anumită experiență relevantă care îi conferă autoritatea de a vorbi) sau dintr-o calificare (o persoană a studiat un anumit domeniu și are cunoștințe extinse). Introducerea vorbitorilor prin expresii precum: „Suntem norocoși să îl/o avem alături de noi astăzi pe cel mai important expert în domeniul…” – deseori sporesc credibilitatea.

 

*Reputație*

Vorbitorii au reputație: variind de la bine la rău. Noțiunile preconcepute ale unui public despre cine este vorbitorul sunt adesea determinate de reacția la discurs. Membrii unui partid politic, de exemplu, judecă discursurile partidului advers doar pe baza afilierii la acesta. Succesele (sau eșecurile) anterioare influențează adesea reputația.

 

În timp ce vorbești

*Inteligență*

Publicul percepe o bună gândire, niște cunoștințe relevante ca fiind markeri ai credibilității. Raționamentul, organizarea bună, dovezile solide și prezentarea persuasivă îmbunătățesc foarte mult credibilitatea.

 

*Caracter*

Prezența unor trăsături morale admirabile facilitează o receptare mai eficientă a discursului. Publicul vrea să vadă un vorbitor de încredere și onest și se va identifica cu el mai mult decât persoanele pe care le percep ca fiind corupte din punct de vedere moral.

 

*Bunăvoință*

Tratarea audienței așa cum ar dori să fie tratată este esențială pentru construirea credibilității. A face glume sexiste sau rasiste, a-ți bate joc de public sunt modalități sigure de a-ți strica credibilitatea.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *