Calitățile unui lider de succes. Dicția și tehnicile de respirație sunt esențiale

Calitățile unui lider de succes. Dicția și tehnicile de respirație sunt esențiale

Leadership-ul, ca abilitate practică, poate fi înțeles drept capacitatea unui individ de a conduce echipe și organizații.

Într-un articol publicat de revista americană Inc. sunt descrise câteva dintre cele mai importante calități ale marilor lideri. Printre acestea regăsim entuziasmul, flexibilitatea, instinctul de orientare pe termen lung și inteligența emoțională. Autorii mai spun că liderii trebuie să fie agili, adaptabili, deschiși și capabili să facă schimbări rapide.

Pe lângă toate acestea, mai sunt câteva aspecte care fac diferența dintre un lider cu anvergură și unul mediocru. O persoană al cărei țel este să devină un lider important trebuie să posede următoarele calități: controlul emoțiilor și controlul limbajului non verbal, tehnici de captare a atenției, o dicție impecabilă, tehnici de respirație, simplitate și claritate în mesajele pe care le transmite.

Toate aceste abilități sunt necesare pentru că persoanele care conduc afaceri sau organizații sunt puse și în situația de a purta negocieri cu alți oameni cel puțin la fel de bine pregătiți, de a acorda interviuri în presă și de a susține prezentări în fața unor audiențe largi.

Să discutăm, pe scurt, despre fiecare:

#1 Controlul emoțiilor și controlul limbajului non verbal

Mișcările corpului și limbajul non verbal pot trăda emoții puternice pe care cineva le are când vorbește în fața unei audiențe importante. De aceea controlul emoțiilor este o deprindere care trebuie antrenată. Este nevoie de multă experiență și nenumărate situații în care emoțiile sunt la cote maxime pentru a putea analiza când vin, de ce și cel mai important cum te comporți în momentul respectiv.

Unii oameni își subțiază foarte mult vocea în situații dificile, alții își mișcă mâinile sau picioarele necontrolat, alții transpiră excesiv sau altora le tremură vocea. Toate acestea pot fi controlate și chiar eliminate odată cu experiența și cu exercițiile potrivite. Primul pas pe care cineva îl poate face este să-și pregătească foarte bine discursul sau prezentarea, lucru care vine la pachet o încredere de sine sporită ce poate elimina mare parte din emoții. Se aplică inclusiv în cadrul negocierilor.

#2 Tehnici de captare a atenției

Atenția oamenilor este distrasă foarte rapid, iar capacitatea de concetrare a scăzut oricum foarte mult în ultimele decenii. Studiile arată că, după doar câteva minute, atenția oamenilor scade considerabil. Pentru a preveni acest lucru adaugă în conversație elemente care îi vor „trezi”.

Include o anecdotă, o glumă sau chiar anumite pauze în discursul tău, atenția urmăritorilor va fi cu siguranță recâștigată.

#3 Dicție impecabilă

Un element de bază în cariera fiecărui lider este o dicție bine pusă la punct. Nu poți susține un discurs memorabil când jumătate dintre cuvinte nu se înțeleg clar.

Pe de-o parte, vorbirea corectă va ține atenția privitorilor captată un timp mai lung, iar pe de altă parte ajută și la creșterea încrederii și a stimei de sine.

Un trainer specializat îți va explica cât de importantă este respirația în vorbire, cât de mult contează ritmul în care vorbim și cât de cruciale sunt pauzele atunci când vrei să amplifici efectul unui mesaj.

Alege un curs de dicţie de grup sau un curs de dicție personalizat, cu Carmen Ivanov și Mihai Crăciun.

#4 Tehnici de respirație

Felul în care respiri face o diferență uriașă în modul în care vorbești. Respiră din diafragmă pentru a obține mai mult control.

Deoarece diafragma este un mușchi, are nevoie de exerciții. Odată ce devine mai puternică, vei putea să-ți controlezi mai bine vocea.

Dacă umerii se ridică, respiri din piept în loc de diafragmă, care se află chiar la baza plămânilor. Respiră și vezi dacă îți poți extinde cutia toracică în exterior fără a-ți ridica umerii sau pieptul.

#5 Simplitate și Claritate

Pentru a avea efect, lucrurile pe care cineva le spune într-un discurs sau într-o prezentare trebuie să fie clare și cât mai simplu redate.

Un punct important de pornire este regula celor TREI. Niciun speech nu trebuie să aibă mai mult de 3 mesaje cheie.

Cu mult antrenament și experiență adunată în timp, toate aceste abilități, alături de cele descrise de revista Inc., contribuie la formarea unui lider de organiziție. Un exemplu bun în acest sens este Steve Jobs, cu discursul memorabil ținut la lansarea primului iPhone din istorie, unde a reușit să captiveze în primă fază o sală, apoi o lume întreagă.

VIDEO. Lansarea iPhone 1. Prezentarea lui Steve Jobs

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *