7 sfaturi esențiale pentru o prezentare pe Zoom

7 sfaturi esențiale pentru o prezentare pe Zoom

Unii strigă „ești pe mut, nu te aud!”, în cadrul altora își fac apariția copii țipând sau animale de companie care ba tastează în locul vorbitorului, ba închid din greșeală monitorul etc. Pot exista o mulțime de evenimente amuzante sau chiar neplăcute pe platforma Zoom. Poate astăzi ne-am obișnuit și știm la ce să ne așteptăm, dar la începutul pandemiei, în tot haosul mondial, fiecare dintre noi încerca să se facă fie auzit, fie ascultat, fie înțeles pe acest tip de platforme.

Totuși, totul devine serios atunci când trebuie să faci o impresie bună într-o întâlnire virtuală, un interviu de angajare sau când ții o prezentare. Zoom a devenit un instrument de comunicare foarte popular pentru afaceri, educație și întâlniri sociale încă din timpul pandemiei. În 2020, au existat 485 de milioane de descărcări Zoom, adică de 30 de ori mai multe decât în ​​anul precedent!

Desigur, unele dintre cele mai bune sfaturi pentru prezentările Zoom se aplică la fel de bine și situațiilor când ții o prezentare live, cum ar fi: stabilirea obiectivelor, pregătirea unui cadru potrivit și conținut puternic, apoi exersarea discursului etc. Cu toate acestea, există avantaje și dezavantaje.

Aceste sfaturi de prezentare Zoom te vor ajuta să ai mai multă încredere în tine și să ai mai mult succes.

1. Pune-ți niște pantaloni!

Unul dintre lucrurile grozave despre prezentările Zoom este că există un anumit grad de non-formal și confort. Poți să te îmbraci doar în jumătatea superioară, să bei ceva chiar și să vorbești cât mai lejer.

Unul dintre cele mai rele lucruri despre prezentările Zoom este că… există un anumit grad de non-formal și confort. Poți fi ușor distras, cu un nivel de concentrare scăzut, iar răspunsurile nu se vor ridica la înălțimea așteptărilor.

Cel mai bun mod de a prezenta bine pe Zoom – atunci când miza este mare – este de a crea un mediu și o atitudine complet asemănătoare afacerilor. Folosește un spațiu din casa ta care este cât neutru posibil, fără zgomot. Îmbracă-te inteligent din cap până în picioare. Chiar dacă nimeni nu va vedea ce porți în partea de jos, mental ești pregătit să-i cucerești.Pune laptopul în fața ta și imaginează-ți că este un pupitru cu un set de instrumente multimedia într-o sală de ședințe.

 

2. Folosește-te de instrumente ajutătoare

În timp ce utilizezi tehnologia pentru a comunica sau a colabora, trebuie să optimizezi modalitățile de îmbunătățire a prezentărilor. Ia în considerare ce documente, imagini și grafice să partajezi, pentru a adăuga credibilitate și profesionalism prezentării tale sau pur și simplu pentru a capta atenția publicului virtual de la început până la sfârșit. Familiarizează-te cu opțiunea „Partajare ecran” de pe Zoom.

Prezentările zoom cu conținut vizual sunt cu 43% mai persuasive. Deci, 90% din informațiile pe care le procesăm provin din input vizual. Așadar, materialele de prezentare Zoom ar putea fi ceea ce îți aduce acel loc de muncă, finanțare sau acord.

 

3. Comunicarea non-verbală pe Zoom

Nu presupune că prezentările online te vor feri de multe dintre capcanele limbajului corpului. Trebuie să te concentrezi și mai mult pe indicii non-verbali. Dacă ții o prezentare Zoom într-un mod rigid, static, pierzi unele dintre cele mai bune modalități de a avea succes în comunicare. Comunicarea eficientă necesită căldură, autenticitate și stabilirea unei legături personale puternice cu publicul tău. A fi robotic atunci când prezenți online nu te va ajuta să reușești.

Cum comunici non-verbal pe Zoom?

Stai drept și apleacă-te ușor spre ecran. Niciodată departe de el, cu brațele încrucișate sau mestecând gumă! Zâmbește, dă din cap și păstrează un contact vizual puternic. Folosește-te de mâini pentru o doză de dinamism.

4. Abilitățile de comunicare verbală

Prezentările online te pot face, de asemenea, să adopți o voce monotonă sau să grăbești discursul. S-ar putea chiar să descoperi că procesul de a vorbi cu oameni online te poate face să divaghezi sau să te pierzi în idei. Asigură-te că articulezi clar, pui accentul atunci când este necesar și, în general, modifici tonul în mod regulat, dar logic.

Să nu-ți fie teamă să lași mici pauze înainte de un punct important sau să respiri adânc în timp ce-ți „construiești” următoarea intrare.

 

5. Toată lumea ascultă?

Una dintre cele mai importante abilități de prezentare, în general, este citirea oamenilor de pe ecran. Potențialul tău șef sau cumpărător pare plictisit? Grupul de factori de decizie devine confuz?

Este o provocare să obții astfel de informații despre limbajul corpului din întâlnirile online. Poate fi la fel de simplu să adaugi mai multe întrebări directe la conținutul tău și să te oprești în mod regulat pentru a întreba/răspunde. Pune întrebări deschise, nu cu răspuns „da” sau „nu”. Păstrează prezentările Zoom succinte, fluide și animate. Publicul se va plictisi dacă livrarea ta este banală sau dacă vorbești prea mult timp fără să-i implici.

!Nu uita, durata atenției este și mai scurtă în mediul online!

 

6. Deschiderea unei prezentărilor pe Zoom

Nu, asta nu se referă la atragerea atenției publicului cu un truc de jonglerie sau la purtarea celei mai colorate peruci. Modul în care începi o prezentare Zoom dă tonul. Dacă le atragi instantaneu interesul cu o deschidere convingătoare, atenția și implicarea durează. Prezentările vagi și dezvăluirea treptată a punctelor cheie consumă timpul și atenția publicului.

Tehnicile de storytelling funcționează, de asemenea. Poți începe cu o scurtă anecdotă sau ilustrație. Ar putea fi vorba despre tine, despre produsul tău sau despre rezultatul pe care îl soliciți, de exemplu. Sau te poți folosi de un citat semnificativ în prezentări. O altă deschidere excelentă pentru prezentările Zoom este un fapt mai puțin cunoscut sau „secretul din culise” care atrage atenția. Folosește-te de studii și statistici.

De ce să folosești statistici în discursul tău?

7. Încheie corect o prezentare Zoom

Un ultim sfat despre prezentările Zoom: nu fi atât de ușurat când ajungi la final, încât să uiți îndemnul la acțiune.

Orice comunicare ar trebui să includă o invitație, într-un limbaj clar. Ce ai dori să facă publicul tău, acum că prezentarea s-a încheiat? Spune-le asta și mulțumește-le pentru atenție, cu un ultim zâmbet cald.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *