5 sfaturi de public speaking care te vor pregăti pentru orice interviu

5 sfaturi de public speaking care te vor pregăti pentru orice interviu

Atunci când ești chemat la un interviu de angajare ești de cele mai multe extrem de bucuros, însă în același timp, și terifiat.

interviu

De obicei, starea de anxietate apare atunci când au mai rămas doar zece minute până te întâlnești cu cel care ține interviul. Însă, nu vă speriați! Există metode inteligente care vă vor face să aveți niște nervi de oțel. Iată cinci sfaturi ce țin de vorbitul în public, dar care vă vor ajuta să fiți pregătiți pentru orice tip de interviu.

Cunoaște-te bine

Cei mai mulți oameni se îngrozesc atunci când intervievatorul întreabă: “și, ce poți să-mi spui despre tine?” Dar de fapt, este cea mai ușoară întrebare posibilă. Cel care te întreabă asta vrea să afle, de fapt, ce tip de personalitate ai, ce interese, ce obiceiuri, ce backround ai. Vrea să afle toate acestea pentru că dorește să fie sigur că ești persoana potrivită în cazul în care te va angaja.

Înainte să răspunzi, încearcă să îți amintești de ce ai aplicat pentru job. Gândește-te la momentul în care ai decis că aptitudinile tale și cerințele jobului se potrivesc de minune. De obicei, gândurile care îți trec prin minte în timp ce aplici reprezintă răspunsurile pe care vrea să le audă intervievatorul. Vorbește despre tine, dă tot ce e mai bun și arată-i omului că meriți jobul. Dacă cineva te întreabă ”ce poți să-mi spui despre tine”, asta înseamnă că ai oportunitatea să te vinzi exact așa cum vrei. Depinde numai de tine.

 

Combină încrederea și entuziasmul

De câte ori nu ți s-a întâmplat să fii încrezător în capacitățile tale de a realiza ceva, dar nu erai extrem de entuziasmat? Sau invers?

Încrederea spune despre tine că ai idee despre ceea ce faci, iar entuziasmul este indicativul sentimentelor asupra unui obiect sau a unei persoane. Trebuie să găsești echilibrul dintre cele două și să arăți asta. Spre exemplu, dacă lucrezi în industria grafică, poți spune așa: în cei 7 ani ca designer grafic, am reușit să stăpânesc foarte multe programe de software și tehnici de lucru. Aceste skill-uri m-au ajutat să realizez multe proiecte importante, însă cea mai frumoasă experiență o trăiesc atunci când colaborez cu o echipă, iar la sfârșit creăm un produs de care clientul nostru se îndrăgostește.

 

Folosește-te de Linkedin

Folosește-te de profilul tău de Linkedin și de CV-ul tău. Chiar dacă pe CV-ul tău sunt trecute sarcinile fostelor tale locuri de muncă cu liniuță, încearcă să le transpui în propoziții sau fraze. Niciunui intervievator nu-i va plăcea să audă aceleași lucruri pe care le-a citit deja în CV-ul tău. Ține minte: un interviu ar trebui să semene cu o discuție în care doi oameni, care vor colabora pe viitor, se cunosc.

 

Durata răspunsurilor

Ai grijă ca răspunsurile tale să fie nici foarte lungi, nici foarte scurte. Nu te gândi acum să răspunzi doar cu DA sau NU. Tot ce contează este să știi când să te oprești. Dacă răspunsul tău necesită doar 10 cuvinte, nu încerca să folosești 50. Dacă vor să afle ceva, te vor întreba.

MANUALUL DE DICȚIE ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI POATE FI CUMPĂRAT ACCESÂND ACEST LINK.

Arată că ești un jucător din echipă

Atunci când amintești de fostele tale locuri de muncă și de realizări, încearcă să folosește cuvântul “noi”. Nu spune “eu” am realizat, asta dacă nu cumva ai lucrat singur. Desigur, asta nu înseamnă că nu poți să scoți în evidență responasibilitățile și realizările personale, însă nu uita să amintești cât de mult au contat acestea și cât de mult a avut de câștigat echipa de pe urma lor.

Niciun interviu nu seamănă cu celălalt, dar dacă vei urma sfaturile de mai sus, șansele să fii sunat a doua zi, dupa interviu, cresc considerabil. Succes!

 


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Vizualizari : 1166

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *