5 secrete despre public speaking pe care nimeni nu ți le-a spus vreodată

5 secrete despre public speaking pe care nimeni nu ți le-a spus vreodată

„Imaginează-ți publicul gol”, „memorează-ți scenariul”, „fii tu însuți!” Toate acestea sunt sfaturi pe care probabil le-ai auzit de nenumărate ori. Și, deși nu sunt neapărat sfaturi proaste, probabil că nu te învață nimic nou. Aceste sugestii sunt făcute de zeci de ani, adesea în detrimentul unor sfaturi mai valoroase și nespuse care îți pot face prezentarea mult mai bună decât dacă ți-ai imagina pur și simplu publicul dezbrăcat.

Următoarele sfaturi nu sunt la fel de cunoscute ca sfaturile generice menționate mai sus pe care le-am primit cu toții, dar dacă le aplici prezentărilor tale, ele vor face minuni pentru a-ți îmbunătăți prezența, încrederea și conexiunea cu publicul.

🗣 Este în regulă să recunoști că ești emoționat 

Majoritatea experților în prezentări caracterizează încrederea ca fiind printre cele mai importante calități pe care le poate avea un vorbitor. Dar ceea ce mulți vorbitori nu realizează este că, dacă ești nervos ca naiba, dorința de a spune atâtea publicului tău este, în sine, o mare demonstrație de încredere și curaj. Arată că ești uman și dispus să fii vulnerabil. Drept urmare, vei elimina orice tensiune dintre tine și public de la început, ceea ce va face mult mai ușor crearea unei conexiuni. Aruncă-te cu inima deschisă în acest neant și fii sigur că nimic rău nu se va întâmpla. Atâta timp cât te pasionează subiectul sau ești specialist în domeniul respectiv, nu se va întâmpla nimic grav.

 

🗣 Introvertiții pot fi vorbitori extraordinari

Dacă ești introvertit, să nu crezi că nu poți fi un vorbitor de excepție. De fapt, unii dintre cei mai buni prezentatori sunt introvertiți. A fi introvertit nu înseamnă că ești timid și incapabil să vorbești cu grupuri mari; înseamnă pur și simplu că ești o persoană introspectivă care analizează ce se întâmplă în interior mai îndeaproape decât omologii tăi extrovertiți. Aceste calități pot face prezentări uluitoare. Dacă nu crezi, uită-te la discursul lui Susan Cain (TED Talk) despre Puterea introvertiților.

 

🗣 Dacă nu poți spune mesajul tău într-o propoziție, spui prea multe

Unii tind să aibă o mulțime de lucruri pe care doresc să le spună despre un anumit subiect. Dar dacă încerci să spui prea multe despre prea multe lucruri, aceasta este o cale rapidă către un discurs obositor, confuz etc. Prin urmare, asigură-te că poți rezuma mesajul principal al prezentării tale folosind o singură propoziție. Dacă descoperi că te străduiești să faci asta, atunci este un semnal puternic că încerci să spui prea multe despre un subiect și că ai putea să mai reduci din conținutului tău și să te concentrezi mai îndeaproape pe mesajul tău principal care să fie clar, concis și la obiect.

 

🗣 Privește cu atenție publicul

Unii „specialiști” recomandă să-i uiți pe oamenii care te privesc și să te concentrezi pe furnizarea conținutului discursului – ar trebui să faci exact invers. A nu băga publicul în seamă înseamnă a pierde legătura cu acesta. Și fără o conexiune puternică oamenii vor pleca așa cum au venit, nu vor pleca cu nimic în minte, nu-i vei fi învățat nimic. Acordă-le mai multă atenție. Fă un efort să le evaluezi reacțiile și expresiile de pe fețe în timp ce vorbești, apoi folosește acele date în avantajul tău. Dacă observi că oamenii se plictisesc în timpul unui anumit subiect, atunci termină rapid subiectul și schimbă ideea; dacă publicul pare deosebit de entuziasmat de un subiect, atunci mai poți rămâne puțin asupra lui, furnizând și mai multe detalii. Gândește-te la public ca la partenerul tău de dans – lucrează cu el, nu împotriva lui.

 

🗣 Conținutul tău contează mai puțin decât tonul pe care îl folosești 

Poți avea cel mai bun conținut din lume, dar dacă te grăbești, îl transmiți cu o voce monotonă sau, în general, nu reușești să-ți dai seama că tonul îți influențează prezentarea, atunci întreaga prezentare va fi un eșec. Anumite calități ale vocii noastre – cum ar fi volumul, pronunția și modulația vocii – influențează foarte mult cât de bine și pentru cât timp ne acordă alții atenție. Așadar, dacă vrei să fii sigur că mesajul tău este primit, atunci gândește-te la pauzele bine plasate în discurs, la accent, dicție, tonalitate și inflexiuni vocale.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *