5 pași de urmat pentru un pitch perfect

5 pași de urmat pentru un pitch perfect

Cu toții a trebuit să ne vindem în câteva secunde la un moment dat. Sau să vindem o idee într-un timp limitat, destul de scurt. Ne împiedicăm în cuvinte, folosim fraze lungi, cuvinte de umplere pentru a mai trece timpul și încercăm să formulăm acea propoziție coerentă și sigură… poate fi stresant dacă nu ești pregătit. Așadar – ce pași ar trebui să urmăm pentru a ieși teferi și nevătămați din această situație?

Avem o idee. Cum facem să transmitem exact ceea ce gândim? Cu toții ne-am dori să ne asculte toată lumea și să creadă în noi de la început și să găsim investitori care nu vor sta pe gânduri atunci când le expunem planul nostru. Ei bine, este posibil…dar cu puțină muncă. Totul este mai ușor decât pare. Dar este foarte important modul în care te organizezi și îți structurezi „planul de bătaie”.

Un pitch este o prezentare succintă, adesea creată folosind PowerPoint, Keynote, Prezi (și alte platforme) folosită pentru a oferi audienței un scurt rezumat al companiei, o privire de ansamblu asupra unui plan de afaceri, asupra unei idei și viziunea ta. Un astfel de pitch servește, de asemenea, unor scopuri diferite, de la încercarea de a obține o întâlnire cu un nou investitor, până la prezentarea pe o scenă. Structura diferă de la caz la caz.

 

📢 Ia publicul cu tine și du-l în povestea ta 📢

La fel ca orice poveste grozavă trebuie să ai un început, un mijloc și un sfârșit. Ar trebui să începi în forță, cu ceva care ar atrage atenția, să umpli apoi cu detalii și să închei cu o explicație concisă despre cât de benefică este ideea prezentată sau chiar tu însuți. Indiferent dacă vorbești o investiție, o idee, un produs nou sau un loc de muncă, trebuie să-ți alegi cuvintele cu atenție și, la fel ca la pescuit, după ce vrei prinde ceva tragi undița încet, precaut, sigur pe tine, altfel eforturile pot fi în zadar.

 

📢 Concentrează-te pe imaginea de ansamblu 📢

Chiar dacă detaliile fac diferența, concentrează-te pe imaginea de ansamblu. Cu ce vrei să rămână în minte oamenii care te ascultă? Mai mult, dacă ai la dispoziție doar 5 minute, cu ce imagine ai dori să plece publicul din sală? De exemplu, „Conectez clienții cu brandurile care li s-ar potrivi, online” este un mod mai bun de prezentare decât „dețin conturi de social media pentru o afacere”. Primul exemplu mai inspirat și sugerează posibilități diverse și, de asemenea, rezolvă o problemă. Majoritatea oamenilor doresc să aibă acces individual și să se confrunte cu clienții lor prin intermediul rețelelor sociale, dar nu știu cum, așa că, prin descrierea a ceea ce ai putea face în acest domeniu, inspiri deja rezolvarea problemelor. Același lucru este valabil pentru lansarea unei idei – mergi pe cât de inovativă este ideea ta, mai degrabă decât cu aplicarea de zi cu zi.

 

📢 Fii încrezător și asertiv 📢

Cuvintele de umplere precum „hmm” „um” „așa”, „deci”, „ăăă” etc. sunt inutile. Ce adaugă? Nimic. Deci, șterge-le pentru a avea un pitch puternic, controlat. Fii încrezător și asertiv. Cu cât ești mai sigur pe tine și oamenii văd că ești relaxat, cu atât vei inspira mai multă încredere și publicul va vrea să audă ce ai de spus.

 

📢 Lasă spațiu și de respirație 📢

De obicei un pitch nu durează mult. Pur și simplu nu este suficient timp și cel mai bine este să „greșești” spunând doar suficient decât prea puțin sau prea mult. Detaliile fac diferența, desigur, dar nu îți dai doctoratul aici, ci pur și simplu introduci un concept sau idee. Alege elementele cheie, cele mai interesante, demne de remarcat sau atrăgătoare și concentrează-te asupra acestora. Vrei să ghidezi gândurile publicului spre ceea ce urmează.

 

📢 Nu exagera, nu-ți bate joc și nu minți 📢

Un pitch este conceput pentru a atrage atenția și a începe o conversație pe un anumit subiect/idee care este lansat. Sigur, este o idee, iar punctele mai fine trebuie dezbătute și discutate, dar nu promiți lucruri care nu pot fi atinse. Fii realist și specific, nu ascunde adevărul.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *