4 pași pentru a te obișnui cu sunetul propriei voci

4 pași pentru a te obișnui cu sunetul propriei voci
Facebooktwitterlinkedinmail

Cu siguranță te-ai întrebat până acum „cum mă percep oamenii?”. Sigur, sunetul propriei voci ne poate enerva uneori, așadar trebuie să învățăm să-l acceptăm.

Iată câteva sfaturi pentru a te obișnui cu sunetul propriei voci:

🎙 Dă valoare cuvintelor tale

Odată ce acorzi încredere cuvintelor tale vine și încrederea din vocea ta.

Dacă înregistrezi materiale, trebuie să știi câteva lucruri. Este greu să înghesui peste 150 de cuvinte într-un minut de sunet. Dar, dincolo de asta, pentru a te simți încrezător în ceea ce spui, trebuie să fie bine scris ceea ce citești/înregistrezi. Fiecare cuvânt are o poveste. Nu uita că te adresezi unui public atunci când înregistrezi. Vocea ta trebuie să-i convingă, să-i emoționeze și să-i determine să facă o acțiune.

Propozițiile lungi cu un vocabular pompos pur și simplu nu funcționează. De cele mai multe ori, când citim un text care nu este atât de bine scrie vorbim prea repede și ajungem să ne pierdem încrederea și în cele din urmă și respirația. Produsul final nu este cel dorit.

De multe ori, te poate ajută să „rupi” propozițiile. Ascultătorii nu pot ține evidența frazelor lungi. Imaginează-ți o reclamă în care propozițiile ar avea mai mult de un minut. Cu siguranță nu ai cumpăra produsul.

A avea un ritm adecvat poate ajuta. Plus că, nu trebuie să pui mare presiune pe tine – dă-ți voie să greșești, să ai emoții puternice, ai răbdare cu tine.

Citește cu voce tare scenariul/textul/scriptul înainte de a înregistra. Oprește-te și corectează zonele care te fac să te împiedici în cuvinte.

 

🎙 Nu te grăbi

A vorbi foarte rapid face ca orice gram de încredere din vocea ta să dispară.

Nu trebuie să te forțezi să accentuezi la maximum fiecare cuvânt pe care îl rostești. Editează-ți cuvintele, respiră adânc și încetinește. În plus, acest lucru îmi oferă mai mult timp pentru a controla timbrul vocii tale.

Nu uita să respiri.

🎙 Găsește-ți vocea conversațională 

Uneori, respectarea scenariului poate suna nefiresc. Ascultătorii vor să se simtă aproape de tine.

Tonul conversațional ajută foarte mult.

Dacă te simți blocat, ia-ți reportofonul și poartă o discuție pe un anumit subiect cu prietenii tăi. În felul acesta vor participa și ei la procesul de creație.  Realizează o înregistrare mai emoționantă, mai naturală și, desigur, mai sigură.

Ca bonus, ascultătorii pot auzi o schimbare a tonului vocii atunci când zâmbești. Da, ai auzit bine. Zâmbetul se aude!

 

🎙 Fii răbdător

În situații dificile trebuie să acționezi cu încredere. Stima de sine este un lucru dificil de abordat și este un lucru la care va trebui să lucrezi mereu. Dacă acest lucru nu funcționează, ai putea încerca să distragi atenția ascultătorilor cu sunete de fundal sau muzică.

Cel mai important, nu lăsa teama „cum mă vor percepe oamenii?” să te împiedice să faci ceea ce îți place. Industria voice-over este un mediu atât de uimitor de creativ și emoțional, încât, dacă îți dorești cu adevărat, nu ai putea renunța atât de ușor.

 

🎙 BONUS:

Fă-ți cont pe  platforma Clubhouse, deschide (camere) rooms, pornește discuții, urcă pe scenă și vorbește de fiecare dată când ai ocazia. Datorită acestei platforme te poți chiar antrena pentru viitoarele discursuri pe care le vei avea live.

 

🎙🎙🎙 Devino cel mai bun voice-over și înscrie-te la un curs:

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următoarele cursuri se desfășoară în weekendurile 20-21 martie 2021 sau 24-25 aprilie 2021.

Pentru mai multe detalii click AICI.

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *