3 sfaturi pentru a deveni favoritul publicului

3 sfaturi pentru a deveni favoritul publicului

Ce îi face pe anumiți vorbitori atât de populari? De ce unii vorbitori îi fac pe oameni să se îmbulzească și să se adune cu miile într-o sală pentru a-i asculta, în timp ce mesajul altora nu ajunge nici până la rândul din față? Chiar și în cadrul unor evenimente sau conferințe prestigioase, în care fiecare vorbitor a fost ales pentru a vorbi, anumite persoane atrag mulțimi mai mari de privitori dornici, în timp ce alții se străduiesc să impresioneze.

A fi un „favorit al mulțimii” nu înseamnă neapărat că ești cel mai încrezător vorbitor. Dar trebuie să înțelegi (și să implementezi) o idee cheie:

În orice discurs, pitch, prezentare este vorba despre public, nu despre tine.

Dacă vrei ca oamenilor să le placă să te audă vorbind, aplică următoarele 3 principii în toate discursurile viitoare:

Principiul 1: Fă-i să simtă ceva

De ce suntem atrași de filme, teatru, artă și muzică? Datorită emoțiilor puternice pe care le provoacă și pe care le trezesc în noi: frică, entuziasm, suspans și bucurie.

Aceste emoții sunt cele care ne fac să ne simțim vii. Dar pentru majoritatea oamenilor – simțurile sunt captive în monotonia vieții moderne. Acest lucru este valabil mai ales la locul de muncă, unde emoțiile zilnice tipice ale multor oameni variază de la plictiseală la stres și poate o ușoară relaxare până la ora 17:00 când este timpul să plece acasă

În calitate de vorbitori, trebuie să facem orice ne stă în putință pentru a sparge această monotonie și a „injecta” puțină viață în public. Va fi un câștig pentru ei și pentru noi. 

Există multe moduri de a face publicul să simtă ceva:

  • Spune o poveste emoționantă care le va ajunge la inimă.
  • Împărtășește o experiență personală și arată-te vulnerabil.
  • Comunică cu pasiune reală, fii sincer și exprimă-te deschis.

 

Principiul 2: Fă-i să anticipeze cuvintele tale

Cei mai iubiți vorbitori stăpânesc arta anticipării. Se simt extrem de confortabil păstrând tăcerea suficient de mult pentru ca publicul lor să înceapă să se întrebe, să ghicească și chiar să aștepte cu sufletul la gură.

Facem o paralelă între actorie și public speaking: cele mai emoționante momente de pe orice scenă sunt adesea nu liniile de dialog ale personajelor, ci momentele dintre ele.nAceste momente de pauză sunt pline de semnificație și tensiune. În calitate de privitor, ne putem bucura de suspans, gândindu-ne „ce se va întâmpla în continuare?”

Oratorii au folosit această tactică pentru imoralitatea timpului – o pauză suficient de lungă pentru ca o tăcere să pună stăpânire pe mulțime și toate privirile să fie ațintite asupra vorbitorului; și abia atunci se va dezvălui următorul lor gând. Fostul președinte Obama este exemplul perfect pentru folosirea pauzelor eficiente pentru a adăuga greutate discursurilor sale. Dar, indiferent dacă te adresezi națiunii sau ții o prezentare în fața echipei de la serviciu, publicul trebuie să se bucure de aceste momente.

Principiul 3: Creează o experiență comună

Ce iubesc mai mult oamenii decât o experiență interesantă? O experiență emoționantă comună.

Gândește-te la ultima dată când ai fost la un concert și toată mulțimea cânta la unison. Sau când erai în public și întreaga sală a izbucnit în hohote de râs.

Ca oameni, tânjim după aceste experiențe comune. Vorbitorii cu adevărat grozavi sunt capabili să creeze o astfel de atmosferă încât toată lumea să se simtă parte din prezentare/spectacol, împărtășindu-și entuziasmul cu publicul.

Cum faci asta?

Pasul 1. Asigură-te că fiecare persoană din cameră simte că vorbești direct cu ea. Fă acest lucru privindu-i în ochi, recunoscând prezența lor și îndreptându-ți cuvintele în mod egal spre toți cei din sală, fără a lăsa pe nimeni pe dinafară.

Pasul 2. Odată ce toată lumea se simte conectată cu tine, următorul pas este să-i faci să se simtă conectați unul cu celălalt. Pune întrebări directe, invită oamenii pe scenă etc..

Poți chiar să instruiești publicul să se împartă în grupuri, să discute între ei sau să se angajeze în diferite activități. Singura limită aici este imaginația ta, dar obiectivul este simplu: fă oamenii să se conecteze nu numai cu tine, ci și unii cu ceilalți. Rezultatul acestei interacțiuni cu publicul este că suntem capabili să creăm o experiență comună. 

 

Concluzie

Fiecare vorbitor vrea să fie favoritul mulțimii, persoana care primește aplauze și îi inspiră pe alții.

Perfecționând aceste tehnici și devenind un vorbitor care pune publicul pe primul loc, vei observa că oportunitățile tale de a vorbi se înmulțesc, „fanii” tăi cresc în număr și în loialitate, iar poziția ta de persoană influentă prinde rapid rădăcini.

 

foto: Pixels


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Vizualizari : 457

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *