3 motive pentru care vorbitul în public este important

3 motive pentru care vorbitul în public este important

Comunicarea este coloana vertebrală a societății noastre. Ne permite să formăm conexiuni, să influențăm decizii și să motivăm oamenii pentru a face o schimbare. Fără abilități de comunicare, capacitatea de a progresa este diminuată.

Vorbitul în public este una dintre cele mai importante și de temut forme de comunicare. Pe tot parcursul școlii primare, este ușor să fii elevul care stă în spatele clasei și evită să ridice mâna. Dar în societate, vorbitul în public este o abilitate vitală și este ceva ce poate fi perfecționat. Să ai interacțiuni simple, de zi cu zi, cu colegii, șefii sau angajații etc. poate avea un impact enorm asupra carierei tale și asupra nivelului tău de succes în industria în care activezi.

Business team on a morning briefing; business meeting and presentation in a modern office

Există multe motive pentru care vorbitul în public este important, dar iată-le pe cele mai importante:

1. Pentru a câștiga pubicul

O abilitate importantă în afaceri, și mai ales în sfera relațiilor publice, este abilitatea de a convinge și cea de a câștiga mulțimea. În interiorul și în afara locului de muncă, puterea de convingere te poate duce mai departe și totul începe prin a perfecționarea abilităților de vorbit în public. Stăpânirea abilităților de public speaking are ca rezultat o creștere a încrederii și a stimei de sine. Desigur, este necesar să cunoști subiectul pe care îl prezinți, dar, dincolo de asta, atunci când ții un discurs persuasiv de orice fel, inclusiv un argument în ceea ce privește vânzarea unui bun către un client, trebuie să fii pregătit să răspunzi prompt, corect, concis, clar.

De exemplu, pentru a exprima de ce un anumit produs sau idee ar fi un subiect interesant pentru un editor al unei publicații, trebuie să folosești un limbaj suficient de puternic și convingător pentru a stârni intrigi și curiozitate. O prezentare excelentă va convinge consumatorul să dorească să afle mai multe.

 

2. Pentru a motiva oamenii

Un mare vorbitor dobândește puterea de a-și motiva publicul să facă ceva, să nu mai facă ceva, să schimbe un comportament sau să atingă obiective. Dar pentru a duce o idee mai departe, trebuie să fii capabil să-ți entuziasmezi și să-ți animi colegii, angajații, colegii de muncă, clienții etc.

Vorbitorii sunt lideri capabili să-și inspire publicul să muncească mai mult pentru a-și atinge obiectivele. În calitate de public speaker, rolul tău este de a-ți influența ascultătorii și de a crea un mediu în care toată lumea poate să reușească. Nu ții doar un discurs în încercarea de a determina audiența să facă o anumită acțiune; trebuie să poți transmite pasiunea și impulsul. A fi informat este un factor esențial, desigur, dar mai important, a fi capabil să trezești pasiune în oameni îți va motiva publicul să facă o schimbare.

3. Pentru a informa

Abilitatea de a informa este unul dintre cele mai importante aspecte ale vorbitului în public – de la prezentarea lucrărilor de cercetare și prezentările PowerPoint în școală până la prezentarea de idei și propuneri șefului sau clientului. Odată ce ai obținut atenția publicului, un discurs informativ bun care să reflecte cunoștințele tale despre un subiect, îmbunătățește înțelegerea și face audiența să-și amintească cuvintele tale mult timp după ce ai terminat de vorbit. De exemplu, s-ar putea să ți se ceară să instruiești un grup de colegi despre cum se utilizează noul software de calculator sau să te adresezi angajaților cu privire la evenimentele care urmează în cadrul companiei. Fie că este vorba de demonstrații sau de împărtășirea unei arii de expertiză, această formă de vorbit în public este o abilitate esențială în lumea de astăzi.

Potrivit unui studiu, abilitățile de comunicare orală sunt în topul celor mai utile abilități în lumea afacerilor, spun absolvenții de facultate.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *