„E firesc sa doresti sa iti lansezi propriul business, mai ales daca inainte de asta ai lucrat in presa. Se stie ca lucrul in televiziune iti poate aduce satisfactii pe plan profesional, dar nu neaparat si pe plan financiar. In plus, e mult mai bine acum, cand programul de lucru e facut de mine, nu mai exista <<ture de dimineata sau seara >> si, cu siguranta, exista weekenduri libere”, explica Carmen Ivanov, fondator si CEO al Dictie.ro.

Primul pas pe care l-a facut a fost in 2009, cand a cumparat domeniul dictie.ro. Initial, a platit o suma mica, insa ulterior costurile au crescut considerabil. Banii investiti au provenit din salariile de la diverse institutii si din cursurile pe care le sustinea. Nu si-a facut calcule cat a investit pana acum in acest business, insa in ultima luna a alocat in jur de patru mii de euro pentru tiparirea celei de-a doua carti ale sale, manualul de dictie pentru copii „Strafurnica si prietenii sai„. Prima carte se numeste „Sase sasi in sase saci”.

Pentru Dictie.ro lucreaza aproximativ zece persoane, acestia fiind colaboratori. De altfel, gasirea colaboratorilor a fost una dintre cele mai mari provocari pentru Carmen Ivanov.

Studenti care vin in Romania pentru cursurile ei

„Este foarte dificil sa gasesti persoane potrivite, care sa inteleaga necesitatile unui astfel de business, care sa fie dispuse sa munceasca si in weekenduri – atunci cand vine vorba despre cursurile de grup intensive, si care sa vina cu idei noi, intr-o zona de pionierat pana la urma. Nu ai de la cine sa te inspiri cand vine vorba despre dictie, nu sunt 1.000 de companii care sa ofere astfel de servicii, asadar trebuie sa ne croim propriul drum. Asta poate fi un avantaj, dar si un dezavantaj”, explica antreprenoarea.

CUMPĂRĂ DE AICI MANUALUL DE DICȚIE ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI

Insa, odata ce a gasit oamenii potriviti, cel mai greu, intr-un astfel de business, a fost faptul ca romanii nu au o cultura in ceea ce priveste vorbitul in public.

„Sau educarea vorbitului in public prin lectii de dictie. In general lumea gandeste asa: < stiu sa vorbesc de cand eram mic. La ce bun sa dau bani sa invat sa vorbesc?>>”, afirma Ivanov.

Din cei peste 7.000 de cursanti de pana acum aproximativ o treime sunt jurnalisti, iar restul manageri, avocati, PR, oameni de vanzari, preoti, fotbalisti, politicieni sau, pur si simplu, persoane care si-au dorit sa isi imbunateasca dictia. Totodata, o parte dintre cursanti sunt expati.