Vocea ta: instrumentul prin care poți impune respect

Vocea ta: instrumentul prin care poți impune respect
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Oamenii de știință și cercetătorii consideră că întotdeauna abilitățile tehnice te vor ajuta să intri într-o afacere sau într-o companie de succes. Deși este adevărat că abilitățile tale tehnice au o importanță majoră și vor conta foarte mult în procesul de angajare, mai este nevoie de altceva de care vei avea nevoie. Trebuie să te asculți. Cu angajatorii de azi, poți avea toate competențele tehnice din lume și tot să cauți un job dacă nu-i poți face interesați de tine la telefon.

Pentru cei care au un job care implică și vorbitul la telefon, uneori acest lucru poate fi obositor, dar are și un avantaj. Oricine vorbește la telefon, învață să asculte foarte bine. Așa cum orbul dezvoltă alte simțuri, „sentimentul de auz” beneficiază de această dependență de telefon. Suntem adesea influențați în subconștient de sunetul altor voci și  unii oameni chiar știu să folosească acest lucru în avantajul lor. Cei mai buni căutători de locuri de muncă știu că sunetul lor are de-a face cu succesul lor ca și cuvintele pe care aleg să le spună.

David G. Jensen, scriitor, cercetător, jurnalist și fondatorul CareerTrax Inc. povestește că la un moment dat, când lucra într-o vineri după-amiază aglomerată, vorbind cu un client la telefon, a primit un alt apel. Colegii lui au terminat munca la ora 5 și el a trebuit „să facă pe recepționistul” și schimba apeluri telefonice la câteva minute. Deși nu-i plăcea să-i ceară unui client să aștepte cât prelua alt appel, din anumite motive a făcut asta. Apelantul era un domn cu un accent distinct din Asia și o comportare foarte politicoasă și profesională. Într-un ton grăbit, David i-a explicat că deja avea un client pe cealaltă linie și l-a întrebat dacă ar putea fi sunat luni de către un alt coleg. „Și totuși, m-am trezit sunându-l 10 minute mai târziu”, a spus David. Răspunsul avea de a face cu sunetul vocii lui. Din conversație, bărbatul a sunat foarte profesionist și  părea a fi tipul de persoană care merita un răspuns politicos.

Timp de o săptămână, David a avut nu mai puțin de alte șase situații în care a fost influențat fie pozitiv, fie negativ pur și simplu prin sunetul vocii apelantului și prin primele cuvinte.

Așadar, cum ai putea dezvolta un „respect instantaneu” față de cineva cu care ai vorbit doar câteva clipe?

 

Elemente cheie pentru impunerea respectului la telefon

S-a constatat că apelantul generează interesul în primele 2 minute. Renee Grant-Williams, autorul excelentei cărți Voice Power se referă la această decizie subconștientă ca la „distanța dintre oamenii pur și simplu auzindu-ți gândurile, reținându-le și acționând mai târziu asupra lor”

Iată cele două elemente care vă vor determina credibilitatea și respectul la telefon – mesajul și pachetul în care este livrat.

 

① Mesajul

Nu poți apela un manager de angajare, de exemplu, și să îi ceri un loc de muncă. Ar trebui să întrebi „Există posturi pentru…”, iar persoana de la celălalt capăt al liniei te va trimite la departamentul de resurse umane). Mesajul tău trebuie dezvoltat cu atenție având în vedere obiectivul specific pentru fiecare apel.

Pentru a avea un discurs pe măsură, trebuie să ai o dicție impecabilă. Și acest lucru necesită muncă, timp, ascultare, efort. Și o dicție bună te ajută să-ți îmbunătătești atât vocea, cât și încrederea în timp. Și o dicție bună impune respect.

 

COMANDĂ ACUM MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI”

↘ Te poate ajuta să ai mesajul pe care vrei să-l transmiți scris pentru ca apoi să-l studiezi. Chiar și cel mai experimentat aplicant are un scenariu la îndemână pentru fiecare oportunitate de angajare pe care o găsește. Dacă ai anumite întrebări cu privire la responsabilitățile legate de locul de muncă sau alte aspecte ale jobului, gândește-te înainte la întrebare. Nu improviza;

 

↘ Află care este scopul înainte de a apela. Oamenii apreciază atunci când apelanții știu ce vor. O persoană sigură pe ea este o persoană care impune respect;

 

↘ Maximum 5 minute : nu te aștepta să-ți răspundă o persoană care va sta cu tine la telefon 15-20 de minte. Oricât de multe lucruri ai de spus sau de întrebat, apelul trebuie să dureze 5 minute sau mai puțin. Nu te supăra dacă apelul va dura 60 de secunde și fii fericit dacă obții mai mult de 5 minute.

 

② Pachetul

Acesta este „piesa de rezistență care lovește puternic la un nivel subconștient”. Este, pur și simplu, sunetul vocii tale și câteva lucruri pe care le-ai putea spune pentru a inspira profesionalism. Este ceea ce separă un apel telefonic câștigător de unul care este considerat un „apel enervant”. Iată câteva sfaturi:

 

↘ Începe conversația cu o întrebare amiabilă: „Aveți un moment pentru o scurtă întrebare sau vă prind într-un moment nepotrivit?” – funcționează foarte bine. Acest lucru stabilește scena pentru a acorda atenție imediată mesajului tău;

 

↘ Vorbește cu încredere. Tonul, volumul și tempo-ul vocii tale îi spune persoanei de la capătul celălalt, la un nivel subconștient, cât de confortabil ești și cât credit și importanță ar trebui să-ți dea. Înlătură-ți teama concentrându-te asupra sunetului.

 

↘ Fă pauze pentru a lăsa loc răspunsurilor întrebărilor tale. Nu vrei ca interlocutorul să-și dea seama că poate citești ceva pregătit, neavând pauze coerente.

 

↘ Ajustează-te în funcție de stilul conversației celeilalte persoane. Dacă ai contact cu o persoană care are un stil lent, nu încerca să-ți expui mesajul în 20 de secunde.

 

Nimeni care folosește telefonul nu crede că este singura modalitate prin care comunicarea trebuie efectuată. Telefonul este doar un ajutor,  ceva auxiliar în situații în care comunicarea reală, față-în-față nu poate fi făcută. Din nefericire, pentru căutarea unui loc de muncă, din ce în ce mai des, nu putem ajunge la situații de conversație față în față decât dacă trecem înainte printr-o conversație telefonică.

Acesta poate fi un simplu apel sau un interviu telefonic stresant. Indiferent de scenariu, dacă te concentrezi asupra furnizării unui mesaj clar și consistent, înfășurat într-un pachet profesionist, vei face pasul următor.

 

Vino la cursul de voice-over pentru a învăța cum să-ți folosești vocea.

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următorul curs se desfășoară în weekend-ul 06-07 octombrie 2018, la Hotel Sarroglia București, durează 12 ore și costă 150 de euro.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *