Sfaturi pentru a ușura anxietatea legată de performanță – Partea I

Sfaturi pentru a ușura anxietatea legată de performanță – Partea I
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Atunci când ții o prezentare în fața colegilor ai emoții? Inima ta începe să bată din ce în ce mai tare? Îți tremură mâinile și te ia un pic amețeala?

Sunt oameni care suferă aceste experiențe psihice de stres înainte de a vorbi în public, iar unele persoane chiar pot avea un atac de panică în timpul discursurilor. Ciudat sau nu, toate aceste temeri au legătură cu anxietatea legată de performanță. Potrivit unui studiu, nu mai puțin de 40 la sută dintre oameni suferă de simptome asociate cu frica de societate.

Mai jos am pregătit o listă cu câteva sfaturi pentru a scăpa de aceste temeri care sunt bazate pe trapia comportamentului cognitiv.

Normalizează-ți nervozitatea

Multă lume crede că alți vorbitori de performanță nu se întâlnesc cu momente dificile în timpul discursurilor, însă adevărul este că toată lumea simte un fel de frică în timp ce se află pe scenă. Gândiți-vă cât de emoționați sunt actorii care primesc premii pe scenă. Și ei au emoții, și lor le tremură mâinile sau au inflexiuni în voce. De obicei, toate aceste temeri dispar după un minut. După ce ai început să vorbești, vei simți o oarecare apăsare, însă aceasta va trece și nu îți va influența în mare măsură calitatea discursului.

Minimalizează-ți anticipația

Cel mai mare disconfort pe care îl au oamenii este acela de a aștepta pentru momentul lor în lumina reflectoarelor. Eu numesc asta anxietatea anticipației. Pentru a deveni calm, nu trebuie să te gândești că ai emoții că vei avea emoții. Cheia stă în respirație: respiră adânc înainte de a începe discursul pentru a încetini efectul adrenalinei.

Repetiția productivă

Repetiția e mama învătățurii. Da, asta se aplică și în cazul nostru. Cu cât repeți un discurs, cu atât șansele ca acesta să fie un dezastru scad considerabil. Nu îl învăța pe de rost pentru că, în cazul în care vei pierde șirul ideilor tale, te vei bloca și nu îți dorești asta.

Împrietenește-te cu locul

Familiarizează-te cu locul unde trebuie să ții discursul. Du-te mai devreme și urcă-te pe scenă. Imaginează-ți oamenii că ocupă locurile goale și încearcă să găsești un echilibru între propriul control și recunoașterea faptului că vor exista câteva lucruri pe care nu le vei putea controla.

Așteaptă liniștea

Dacă înainte de discurs din sală se aud aplauze, nu începe până ce acestea nu s-au terminat. Este și acesta un mod de a controla lucrurile și le arăți celor prezenți în sală că tu ești la conducere și că vei începe când dorești. Folosește aceste momente pentru a respira, pentru a zâmbi și pentru a mulțumi.

CONTINUAREA ARTICOLULUI, AICI

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *