De ce trebuie să zâmbească un voice-over

De ce trebuie să zâmbească un voice-over
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Premisa este simpla: reclama trebuie să vândă, de aia e reclamă, ca să vândă. Niciodată o voce plângăcioasă, seacă sau lipsită de emoție nu va vinde. Ori, cel puțin pe radio, reclama e voce. Doar voce!

Asta mai înseamnă că vocea trebuie să fie zâmbitoare. Vă veți întreba cum o voce poate să zâmbească, însă răspunsul e simplu, și sigur îl cunoașteți deja.

Zâmbetul se aude

Atunci când vorbești la telefon cu cineva, e simplu să îți dai seama dacă persoana cu care vorbești e supărată, tristă, sau, din contră, veselă sau exuberantă. Auzi în vocea sa toate aceste stări, nu trebuie să îți spună nimeni că cineva e foarte bucuros atunci când auzi că vorbește cu gura până la urechi. Același lucru se întâmplă și cu vocea de reclame, doar că acolo e imperativ să zâmbim puternic, chiar dacă nu e chiar cea mai bună zi din săptămână, asta pentru că zâmbetul, se aude, se transmite și e molipsitor. Dacă îl poți face si pe cel ce te aude să zâmbească, ai șanse maxime ca ceva din ce încearcă să transmită respectiva reclamă să îi rămână în minte.

Cu alte cuvine, dacă textul reclamei este construit corect, voice-over-ul este singurul care poate transforma reclama într-un instrument adevărat de promovare, sau doar un zgomot de fond enervant.

Ce faci cu vocea

Nu uita: dacă vocea ta este una care te recomandă pentru job-ul de voice-over de reclame pentru radio sau TV, contează foarte mult ce faci cu vocea ta – intonația și zâmbetul sunt ingredientele cheie care te pot propulsa în cariera de voice-over.

1. Nu uita de exercițiile de încălzire a aparatului fonator

2. Nu uita de exercițiile de dicție pe sunete finale și dentale superioare

3. Citește textul de reclamă înainte de înregistrare

4. Cere indicații de la client cu privire la tonul pe care trebuie să îl folosești pe reclamă

5. Accentuează corect cuvintele cheie din spot

6. Zâmbește!

Zâmbetul este secretul vocilor atrăgătoare, care cuceresc prin modul de transmitere a informației, nu neapărat prin informația pe care o au de citit.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *