Cum să-ți cunoști emoțiile

Cum să-ți cunoști emoțiile
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Mulți oameni sunt de părere că este important să comunice ceea ce simt. Însă de unde știm noi ce simțim cu adevărat? Oare cunoaștem toate stările prin care trecem? Iată câteva moduri simple de a descoperi emoțiile și de a ne îmbunătăți modul în care le folosim în viață.

Ce sunt emoțiile?

Emoțiile sunt energii care circulă prin corpul nostru și care modifică activitățile organismului. Câteodată, încercăm să stopăm aceste sentimente, fie din cauza faptului că ne este rușine să ne manifestăm astfel, fie că ni se pare că putem fi puși într-o lumină negativă în funcție de comportament. Această refuzare a emoțiilor duce la epuizare. În realitate, fluxul de sentimente este conectat la starea noastră de confort. Dacă reușim să avem acces la sentimente, atunci vom putea să ne menținem sănătatea fizică, psihică și emoțională.

Află zonele

Fiecare emoție are o zonă preferată din corp unde își face apariția.

Frica apare cel mai des în zona ombilicului și are tendința de a urca în corp. Probabil mulți dintre voi cunosc termenul de fluturași în stomac. Frica, precum și celelalte emoții, este destul de importantă pentru că ne oferă informații cu ajutorul cărora putem să fim în siguranță. Dacă cineva ignoră continuu senzația de frică sau poartă o temere mai veche pe care nu a apucat să o manifeste, atunci există șanse destul de mari să apară simptome fizice în zona corpului unde frica a rămas blocată.

Bolile de colon, ulcerul, indigestia sau greața au adesea legătură cu sentimentul de frică blocat în corpul omenesc.

Tristețea apare de cele mai multe ori în zona pieptului și urcă înspre gât, iar mai apoi până la nivelul ochilor, de aici și lacrimile care apar necontrolat. Cu toții am văzut persoane plângând, însă se întâmplă ca unii oameni să se controleze și să oprească sentimentul de tristețe, fiind de părere că este prea dureros pentru a urma cursul normal. Totuși, dacă permitem organismului să își urmeze cursul logic și nu blocăm sentimentele, plânsul poate reprezenta una dintre experiențele de curățare emoțională și de calmare. Prin plâns se elimină toxine și sunt prevenite diverse boli de inimă, de plămâni sau de gât.

Furia este poziționată pe spate, între omoplați, deasupra coloanei și urcă pe șira spinării până la ceafă și în jurul fălcilor. Dacă simțiți durere în zona spatelui sau tensiune, cel mai probabil ați acumulat foarte multă energie din furie, din mânie. Mulți oameni fac asta pentru că au fost învățați că furia este o emoție nepotrivită sau preferă să o ignore din cauză că au văzut alți oameni care s-au folosit de furie pentru a răni alte persoane și nu vor să facă și ei același lucru. Eliminarea mâniei într-un mod în care nu sunt rănite persoane sau sparte obiecte din jur este sănătoasă. Nu este o emoție ce trebuie păstrată în interior.

MANUALUL DE DICȚIE ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI POATE FI CUMPĂRAT ACCESÂND ACEST LINK.

Bucuria se simte cel mai des în piept și, la fel ca tristețea, cuprinde și lacrimi, de data aceasta însă vorbim de lacrimi de fericire. Este cel mai greu de simțit pentru că este nevoie să îți cunoști foarte bine și celelalte emoții. Dacă vrei să simți bucuria în adevăratul sens al cuvântului trebuie să știi să simți frica și tristețea, furia și sexualitatea. Dacă îți blochezi doar una dintre celelalte emoții, îți vei putea bloca și fericirea. Și nu vrei asta.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *