Cum să profiți la maximum de inteligența ta

Cum să profiți la maximum de inteligența ta
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

La fel ca orice mușchi al corpului, creierul tău are nevoie de exercițiu. Dacă îl vei folosi des și într-un mod potrivit, vei deveni un gânditor mai experimentat și îți vei îmbunătăți abilitățile de concentrare. Dar dacă nu îți folosești niciodată creierul, abilitățile de a gândi și de a învăța se deteriorează.

Iată cinci sfaturi prin care poți să storci cât mai multă productivitate din materia cenușie.

#1 Uită-te mai puțin la televizor.

Oamenii adoră să vegeteze în fața micului ecran. În categoria asta mă încadrez chiar și pe mine. Mă mai uită Dumnezeu în fața televizorului. Problema e următoarea: în timp ce te uiți la TV nu îți folosești capacitățile mintale și nici nu le permiți să se reîncarce. E ca și cum ai scoate energia dintr-un mușchi fără a beneficiile sănătoase ale exercițiilor.

Nu mă crezi? Încearcă să citești o carte după ce te uiți la televizor timp de două ore. Îți va fi foarte greu pentru că ai obosit în timp ce te-ai concentrat pentru două ore la o cutie luminoasă. Totuși dacă nu ai altceva de făcut și vrei să te uiți la televizor, încearcă să te uiți periodic la un film bun sau la o emisiune care te va dezvolta. Evită “Un show păcătos” sau alte emisiuni de genul acesta.

#2 Fă exerciții.

Obișnuiam să cred că este mai bine dacă citești o carte, în loc să faci exerciții fizice. Însă, pe parcurs am descoperit că nu e chiar așa. Mișcarea îmbunătățește productivitatea. Exercițiile fizice îți eliberează mintea și creează o undă de energie. Te vei simți revigorat și te poți concentra mult mai ușor.

#3 Citește cărți

Și nu orice fel de cărți. Citește cărți clasice, care să te facă să gândești. Desigur, și cele de ficțiune sunt foarte bune, însă dacă vrei să-ți îmbunătățești abilitățile de a gândi și de a scrie, citește cărți care să te facă să te concentrezi. Există romane care îți pot schimba modul în care privești lumea. Și încă ceva: dacă nu știi ce înseamnă un cuvânt, să nu-ți fie jenă să cauți în dicționar.

#4 Culcă-te devreme, trezește-te devreme

Inamicul declarat al concentrării este lipsa somnului. Dacă reușești să dormi nu mai mult de opt ore și să te bagi în pat devreme, te vei simți întinerit și cu o mai mare poftă de viață. Însă dacă stai până noaptea târziu și crezi că dormitul până la prânz compensează, te înșeli. Gradul de concentrare este unul scăzut și vei avea probleme în ceea ce privește productivitatea.

#5 Reflectează

Viețile noastre devin un pic agitate și, câteodată, devenim copleșiți fără să ne dăm seama. Devine tot mai dificil să ne adunăm gândurile și ceva ne tot întrerupe din încercarea noastră de a găsi soluții. De fiecare dată când simți asta, ia o pauză și reflectă. Te va ajuta enorm și așa vei reuși să îți faci ordine în gânduri și vei fi în stare să îți prioritizezi responsabilitățile. Lucrurile neimportante vor înceta să te mai deranjeze și nu ți se vor mai părea complicate.

Chiar dacă niciuna dintre metode nu este revoluționară, ci mai degrabă simplă, să știi că ele sunt cele care pot face diferența. Provocarea stă în puterea ta de a le implementa. Începe chiar de azi.

MANUALUL DE DICȚIE ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI POATE FI CUMPĂRAT ACCESÂND ACEST LINK. 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *