Cum s-a fragmentat vorbitul în public

Cum s-a fragmentat vorbitul în public
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Oricine este la curent cu știrile, și cred că aproape toată lumea este, poate observa cât de dificil este să transmiți un mesaj clar în era multimedia de acum. Public speaking-ul de acum nu mai este doar despre vorbitul în spatele unui podium în fața unor oameni care stau cuminți și ascultă. Oamenii din ziua de azi se uită la televizor, ascultă radioul, intră pe Facebook, accesează site-urile instituțiilor publice pentru declarații oficiale sau chiar pe paginile oficiale de Facebook ale personalităților pe care le urmăresc, pentru comunicate de presă. Există și Twitter, YouTube, bloguri de urmărit, iar oamenii pot zapa prin toate cu ajutorul telefonului mobil, televizorului smart, tabletei, PC-ului, laptopului, consolei, smart-watchului. (Cred că le-am zis pe toate.)

Vorbitorii de acum ajung la publicul lor prin mai multe canale și în multe feluri. În politică fiecare rând este luat și analizat și reanalizat pe toate părțile, fotografii surprind imagini care fac cât 30 de hashtaguri pe Twitter și totul se repetă în social media. Formatorii de opinie se întrec în interpretări care ajung pe rețelele de socializare prin butonul de share al oamenilor care sunt de acord sau nu sunt de acord, dar care comentează și ei la rândul lor. Iar speakerii se folosesc și ei de social media ca să ajungă la publicul lor acum, mai mult decât oricând, de când avem Facebook Live și tot felul de aplicații.

De asemenea, YouTube, mediile sociale și webinariile au condus și ele la fragmentarea vorbitului în public. Persoanele publice sau vorbitorii folosesc GIF-uri, hashtaguri sau poze cu mesaje virale pentru a-și face reclamă și pentru a avea o răspândire cât mai mare.

În mediul politic, declarațiile sunt luate, analizate și reciclate într-un mod la care nu ne-am fi așteptat acum câțiva ani. Există atât de multe site-uri și atât de multă informație încât nu mai știi ce să crezi, cine are dreptate, cine vrea să manipuleze sau câți bani dă Soroș pentru câine.

Public Speaking în 2017

Lăsând la o parte politica, ce e de făcut dacă ești speaker pe net? Adopți tactica “le dau ce vor să audă” sau profiți de faptul că există o confuzie în ceea ce privește informațiile apărute pe net? Mai există și varianta de a veni mereu cu ceva șocant. Pentru unii funcționează tactica, însă până la urmă nu vei putea găsi mereu ceva șocant.

O altă variantă ar fi să muncești mai mult, să te documentezi mai bine în ceea ce privește tipul de audiențe și, din punctul meu de vedere, asta este și cea mai bună soluție. Mesajul tău trebuie să ajungă la cât mai multă lume, asta chiar dacă le place sau nu. Nu toată lumea va fi de acord cu tine și nici n-ar trebui să fie. Dacă îți păstrezi în permanență logica și integritatea, ideea ta va fi rulată în toate mediile sociale, ceea ce duce la o fragmentare mai mică a vorbitului în public, așa cum a ajuns el să fie în 2017.

foto: Ginger

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *