Cum creezi un demo de voce câștigător

Cum creezi un demo de voce câștigător
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Prima impresie contează întotdeauna, fie că vorbim de un job, un discurs sau de o întâlnire oarecare. Atât ca antrenor, cât și ca director de casting, este trist să vezi voice-overi care nu își dau interesul sau care nu se ridică la nivelul așteptărilor.

Demo reel-ul este cartea de vizită a voice-overilor. Prin el vei obține prima impresie. Așa te va cunoaște lumea. Desigur, asta e doar o primă etapă. Directorii de casting sunt oameni destul de ocupați care au la dispoziție 24 de ore (sau chiar mai puțin) pentru a te vedea și a te evalua, pentru ca apoi să îi transmită clientului toate informațiile de care are nevoie. Adevărul este că, uneori, ei nu vor putea asculta tot demo-ul, de aceea primele 10-15 secunde sunt cruciale.

Iată câteva sfaturi pentru un demo reel și o primă impresie puternică:

Ești pregătit pentru asta?

Primul lucru pe care trebuie să-l iei în considerare este dacă ești gata să-ți creezi reel-ul.

Demo-urile nu se fac peste noapte. Este puțin de muncă până să ajungi la cabina unde vei înregistra. Asigură-te că îți vei face temele, vei studia și vei cerceta terenul înainte de a începe.

Cel mai important lucru este să poți reflecta asupra muncii tale. Să te poți evalua, să fii critic, să-ți observi atât propriile defecte, cât și punctele forte, să le accepți pentru ca apoi să poți regla ce nu este tocmai în regulă. Deci, dacă te simți pregătit, următorul pas este producerea reel-ului. Este recomandat să lucrezi cu un profesionist prima dată.

Și de asemenea, este important să asculți și reel-urile altor persoane și să-ți iei notițe:

 ↘ Lucrează în domeniul în care ai vrea și tu să profesezi?

↘ Pe ce piață activează?

↘ Cum sună reel-ul lor?

↘ Ce ai schimba la demo-ul lor?

 

 Ai doar câteva secunde la dispozție ca să te vinzi

 Nu uita că ai doar 10-15 secunde la dispoziție pentru a impresiona un director de casting. Folosește acest timp și dă tot ce e mai bun din tine. Audiența trebuie să  vrea să-ți asculte vocea. Fă-i să te asculte și să vrea să asculte mai mult decât cele 10 secunde. Arată că ai ceva de oferit.

 

Evită stereotipurile. Nu încerca să imiți. Fii tu însuți.

Nu trebuie să începi cu ceva care nu ți se potrivește, cum ar fi un copil sau o creatură sau alt caracter foarte accentuat, care este departe de gama ta. Vezi ce ți se potrivește cel mai bine. Evită stereotipurile și clișeele pe care directorii de casting sunt sătui să le tot audă.

Arată ascultătorului ceva realist și natural, pentru a rezona mai repede cu tine, desigur în același timp păstrându-l interesat și captivat. Adu ascultătorul în povestea ta. Este foarte important să nu îl „îndepărtezi” pe ascultător. Nu începe reel-ul cu un strigăt sau cu o voce furioasă. Plânsul sau țipătul nu sunt singurele unelte. Sunt o mulțime de modalități și tu trebuie să le descoperi pentru a te juca cu vocea ta și pentru a putea ajunge la un nivel în care vei fi sigur 100% de vocea ta.

Evită de asemenea și personajele monotone. Nu îți vor aduce niciun punct în plus. Asigură-te că oferi ceva interesant și nu introduce în reel ce nu poți face.

 

Creează personaje, nu caricaturi

Creează personaje unice, personaje care vor rămâne în mintea ascultătorului. Sunt personaje, nu doar replici scrise pe o foaie de hârtie sau stereotipuri. Ce făceau înainte? Unde vor merge? Care este scopul lor? Și cel mai important, cine sunt ei? Cunoașterea personajului face diferența la o audiție/casting. Iar fiecare personaj trebuie să transmită o emoție, adică o parte din tine. Nu uita: 15 secunde.

 

Dictie.ro organizează singurul curs de voice-over din țară.

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următorul curs se desfășoară în weekend-ul 14-15 iulie 2018, la Hotel Sarroglia București, durează 12 ore și costă 150 de euro.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *