Cum a fost la cursul de voice-over

Cum a fost la cursul de voice-over
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Deşi unele voci par să semene între ele, timbrul vocal al fiecărei persoane este unic. Astfel, nu există două voci identice, iar atunci când, dintr-o mulţime de sunete, urechea detectează sunetul unei voci umane, instinctiv va încerca să o asculte în speranţa că o va înţelege, chiar în condiţiile în care vorbitorul nu rosteşte corect toate cuvintele sau sunetele emise sunt doar scâncete, urlete sau şoapte. Şi asta pentru că vocea umană are o rezonanţă diferită faţă de orice altceva în această lume.

3R5A6303

Dimineața zilei de 14 martie nu anunța nimic special. Chiar dacă era jumătatea lunii martie, vremea de afară aducea mai degrabă aminte de începutul iernii. Era cenușiu, gri și încă o culoare asemănătoare. Fiind sâmbătă, orașul nu era prea aglomerat. În Bucureștiul plin nimeni nu se grăbea să ajungă nicăieri. Nimeni, în afară de cei 13 oameni care se îndreptau cu toții spre sala de conferințe a hotelului Sarroglia, din zona Piața Romană.

DSC_0249

Bogdan cel cu minte sclipitoare, era cel mai tânăr din grup și venea din Craiova, Octavian, programatorul cu voce convingătoare a venit să învețe totul despre voice acting, Cristina avea voce de copil și era un pic timidă, Miha cu voce sexy, de 10 ori sexy, venea tocmai din Bistrița-Năsăud. Îndrăgostite de radio, Daniela și Valen au venit să descopere tehnici avansate de voice-over, la fel și Elena și Vlad.

DSC_0237

Niciodată nu strică să ai un actor prin preajmă, așa că Anne-Marie s-a prezentat și ea cuminte, de dimineață la cursul de voice-over, chiar dacă se spune despre actori că sunt mai boemi de felul lor.

DSC_0233

Costin, jurist de meserie e îndrăgostit de sunete și vrea să își dezvolte abilitățile de voice-over. E convingător și amuzant, iar vocea sa transmite bună dispoziție. Oana este coordonatoare la un call-center din București și, dacă tot lucrează cu ajutorul vocii, acum vrea să adauge și elementul artistic. O altă Cristina, care-și iubește vocea pentru că are de ce, visează de luni de zile să urmeze acest curs, iar astăzi, iată, se află în sală pentru a-și împlini visul. Luminița prinde repede și se prinde repede pentru că vrea să-și perfecționeze vocea și skill-urile de voice-acting.

DSC_0193

Cel mai probabil, după cursul de voice over le vom auzi 13 voci noi, voci proaspete pe reclamele de radio și TV.

DSC_0215

Cursul de Voice-Over organizat de Dicție.ro s-a născut dintr-o necesitate: nicio instituție de învățământ specializată (facultăți de jurnalism) sau media (radiouri sau televiziuni) nu a organizat niciodată un curs specializat de voice-over, asta în ciuda faptului că avem de ceva ani prin nomenclatoare funcția de editor voce, în televiziuni, sau de voice-over, în radiouri.

3R5A6354

Pe de altă parte, beneficiarii reclamelor vor, atunci când plătesc producția unui spot publicitar, voci “ca la televizor”, dar nici să nu fie extrem de folosite, să sune bine, să transmită exact mesajul care vinde produsul care face obiectul reclamei.

Ei bine, pentru a avea o voce formată, care să nu aibă nevoie de ore întregi pentru a înregistra un spot de 30 de secunde e nevoie de antrenamente. E nevoie de tehnici speciale cu ajutorul cărora vocile să fie formate și să se poată mula pe aproape orice tip de reclamă. Asta pentru că suntem în era vitezei: nu mai are nimeni timp să stea în spatele unei persoane până când reușește la încercarea 476 să pronunțe corect și să intoneze corect textul de reclamă.

De aceea, Dicție.ro a gândit un curs complet de Voice-Over în două module.

Primul se ocupă în mod special de reclame radio-TV și voice-over pentru știri de televiziune, iar al doilea modul, cel pentru avansați vă ajută să puteți da viață personajelor de desene animate, să fiți vocea filmelor de tip documentar cu animale, pe audiobook-uri sau pe reclamele cântate.

Trainerii Dicție.ro, Carmen Ivanov și Alex Tuhuț,  sunt oameni cu vastă experiență de radio și TV, acreditați CNFPA în cursuri de dicție și voice-over și activează în acest moment la două dintre cele mai puternice radiouri din România: Radio Gold FM și Radio KISS FM.

3R5A6383

Chiar în acest week-end, (14-15 martie 2015) Dicție.ro a pregătit un grup de 13 tineri, cu ajutorul unor tehnici speciale, pentru a deveni vocea viitoarelor reclame pentru radio și TV.

Aveți și o galerie foto atașată, dacă vreți să vedeți cum a fost la cursul de voice-over Dicție.ro.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *