Copilul tău vorbește corect?

Copilul tău vorbește corect?
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Încă de la vârste fragede, copiii descoperă sunete care apoi se transformă în cuvinte și apoi în propoziții. Dar fiecare copil percepe sunetele și cuvintele într-un mod propriu și nu tot timpul emiterea lor este corespunzătoare.

La 1 an copilul înregistrează minimum 10 cuvinte pe săptămână, la 2 ani deja formeză scurte propoziții, iar de la 3 ani rostirea începe să fie inteligibilă. Dar nu toate cuvintele se formează corespunzător și de multe ori asta poate jena copilul sau poate aduce amuzamentul celor din jur. Ei bine, cu ajutorul dicției aceste dificultăți pot fi rezolvate și cel mic capătă încrede și curaj care îl vor ajuta în exprimarea cu celelalte persoane din anturajul său.

În ce constă dicția:

Dicția este importantă pentru că ajută copilul să emită și să pronunțe corect toate sunetele și cuvintele, ceea ce îi vor forma o rostire și o cominicare eficientă și fluentă.

Dicția reprezintă atât exprimarea cât și modul, ritmul și intonația cu care vorbim ajutate de vocabularul prorpriu.

Fie că sunt la grădiniță, în parc, la magazin sau acasă, copiii au nevoie de o pronunție clară și de o exprimare corectă pentru a putea relaționa fără dificultăți cu cei din jur. Și cu o dicție pe măsură, informația transmisă va fi receptată mult mai rapid. Se vor face înțeleși și de asemenea vor lăsa o impresie bună.

Ce dificultăți întâmpină cei mici:

De foarte multe ori am auzit copii spunând ”Lată-mă!” în loc de ”Lasă-mă!” sau ”calte cololată” în loc de ”carte colorată”. Acest lucru de întâmplă în mod frecvent în cazul consoanelor S, Ș, T, Ț, R, Z, J. Copilul nu poate pronunța corect aceste consoane și le găsește substituenți alte sunete pe care le pot deja pronunța : în cazul exemplelor de mai sus S devine T și R devine L.

Alți copii se confruntă cu tonalități prea ridicate, pițigăiate. De cele mai multe ori, stând în preajma familiei sau în fața televizorului, copilul preia tonalitatea și o reproduce întocmai până când aceasta devine proprie și nu o mai poate controla. Dicția are ca rol și de a potența tonalitatea într-o formă cât mai clară și cu o intensitate normală.

Și pentru că au o imaginație bogată și vor să facă cât mai multe lucruri în același timp, unii copii vorbesc într-un ritm prea rapid pentru a putea fi înțeleși. Deși atenția lor distributivă este bine dezvoltată, ei trebuie să învețe cum să preia toate informațiile și să le redea într-un ritm normal, pe înțelesul tuturor.

O altă categorie ar fi cea a copiilor ”alintați” care mai mult mormăie decât vorbesc. Acest lucru se datoreaza probabil familiei care nu le-a atras atenția din timp. Așadar micii alintați nu se mai obosesc să deschidă gura și să pronunțe toate sunetele, iar noi vom auzi : ”imdiat” în loc de ”imediat”, ”auma” în loc de ”acuma”. Uneori chiar leagă cuvintele între ele : ”amâncat” în loc de ”am mâncat” sau ”camare” în loc de ”cam mare”.

Exercițiile de dicție pot rezolva aceste probleme foarte ușor, cu practică de minimum 15 de minute pe zi, fără vizite regulate la logoped. Este suficient să achizițonați un manual de dicție (care costă cât două ședințe la logoped) și să vă dedicați 15 minute pe zi pentru a exersa cu micuțul dumneavoastră.

POȚI COMANDA DE AICI MANUALUL DE DICȚIE PENTRU COPII STRĂFURNICA, ÎN CĂUTAREA ATLANTIDEI

Un copil care își formează aceste abilități de vorbire va fi mai sigur pe sine, stare care îi va permite să comunice mai bine, să interacționeze mai mult și să acumuleze cât mai multe și mai diverse experiențe. Pentru copiii care urmează cursuri de dicție comunicarea va fi mai ușoară și vor atrage cu siguranță atenția asupra abilităților lor de vorbire.

Puteți să-l înscrieți pe cel mic și la atelierul nostru de dicție pentru a-i oferi șansa de a-i dezvolta creativitatea și expresivitatea prin tehnici de rostire, exerciții de dicție, pronunție și interpretare a unor texte din cartea Străfurnica.

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *