Ce trebuie să știi despre textul de voice-over

Ce trebuie să știi despre textul de voice-over
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Dacă ești nou în branșă, urmează să primești niște informații care te vor ajuta și te vor liniști în același timp. Iată secretul: nu trebuie să citești scriptul pentru reclamă perfect până la final.

Știu că asta poate părea destul de simplu pentru cei mai experimentați dintre voi, dar dacă ești nou în această meserie trebuie să știi că nu e necesară înregistrarea spotului fără a greși. Dacă ai greșit la jumătatea lui, nu o lua de la capăt doar pentru că vrei să îți iasă perfect. Poate că prima frază citită a ieșit bine, așa că dă-i drumul în continuare cu restul.

Fiecare reclamă este asamblată într-un studio de înregistrări. Pauzele, greșelile și respirațiile sunt editate și scoase, iar apoi vocea este prelucrată și normalizată, astfel încât să sune perfect. Gândește-te că este un fel de machiaj virtual, totul pentru ca vocea ta să sune bine. Dacă nu știai, în post-producție se muncește atât de mult încât durează cam trei-patru ore pentru a finaliza o oră de emisiune. Deci, raportul ar trebui să fie cam de 3:1 sau 4:1.

ÎNSCRIE-TE ȘI TU LA CURSUL DE VOICE-OVER DIN 14-15 MARTIE 2015

Dacă ți se pare destul de mare diferența dintre timpul înregistrat și produsul finit, ei bine trebuie să știi că unui voice-over experimentat îi ia cam 90 de minute pentru a înregistra o oră de material.

Iată câteva sfaturi pentru a fi mai eficienți la studioul de înregistrare:

#1 Citește și pregătește bine scriptul înainte de înregistrare. Marchează dificultățile de pronunțare și întotdeauna sună clientul în cazul în care ai vreo întrebare. Nu face cum crezi tu că e bine. Ca și în alte meserii, clientul are mereu dreptate.

#2 Folosește un marker pentru a-ți marca pauzele și respirațiile. Taie semnele de punctuație care n-au niciun sens sau adaugă semne de punctuație care dau sens frazei.

#3 Dacă tragi vocea într-un borcan și nu dispui de marker-ul digital al programului de înregistrat, aplaudă de fiecare dată când faci o greșeală pentru a o vedea mai apoi la editat.

#4 Exersează întruna! Citește orice. Citește cărți, ziare, articole, reviste, etichete ale produselor. Numai citind vei putea învăța cum să nu mai faci gereșeli și să îți vină ușor să pronunți cuvintele grele.

#5 Dacă clientul este de față, nu îți cere scuze pentru eventualele greșeli.

Așadar, atunci când înregistrezi ține minte: relaxează-te, distrează-te. Orice greșeală poate fi reparată ulterior.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *