6 pași pentru a deveni un vorbitor în public

6 pași pentru a deveni un vorbitor în public
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

De câte ori ai participat la diferite întruniri sau conferințe și ți-ai imaginat că în locul celui care vorbește ai putea fi chiar tu?

Probabil că ai ținut mai multe prezentări la locul de muncă și ai descoperit că te descurci destul de bine. Poate că atunci când povesteai o întâmplare hazlie în fața grupului de prieteni, îi făceai atenți și aceștia râdeau după ce terminai de povestit. Poate că începe să-ți placă să vorbești în public și te gândești din ce în ce mai serios că ai putea chiar să-ți câștigi existența din public speaking. Imaginează-ți cum ar fi să primești bani ca să vorbești.

Primul pas: Găsește-ți o nișă

Dacă vrei să devii cunoscut de-acum peste cinci ani, atunci ar trebui să-ți găsești un subiect la care te pricepi cel mai bine, în funcție de specializarea pe care o ai.

Al doilea pas: Fii expert

Nu te concentra doar pe vorbitul în public. Nu te gândi la tine doar ca la un vorbitor. Implică-te în acțiuni, scrie o carte, ține seminarii, învață-i pe alții. Nu ai cum să păcălești publicul, expertiza ta trebuie să fie reală și credibilă.

Al treilea pas: Devino mai bun

Să câștigi un concurs de public speaking poate fi un pas înainte în încercarea de a deveni mai bun, însă nu înseamnă că vei primi și bani pentru că vorbești în fața oamenilor.

Descoperi cu adevărat că discursul tău a fost cel mai bun atunci când, după o prezentare a ta, cineva din sală te abordează și îți cere cartea de vizită pentru a te contacta în privința unui proiect. Se întâmplă să-ți modifici discursul de la prezentare la prezentare, dar dacă se întâmplă să fii acostat de posibili angajatori de 2-3 ori, ar fi cazul să-ți păstrezi discursul intact. Înseamnă că este cel câștigător.

Al patrulea pas: Învață să te vinzi

Învață să te vinzi. Promovează-te cum poți. Fă-ți un site public pentru ca lumea să poată afla de tine. Creează un blog unde scrii despre tine și despre prezentările tale. Însă ai mare grijă: site-ul trebuie să fie în concordanță cu timpurile noastre. Dacă cineva intră pe site-ul tău și nu găsește ceea ce dorește, va pleca în altă parte.

Al cincilea pas: Creează-ți propriul slogan

Arată-le celor din jur ce vor avea de câștigat dacă vor lucra cu tine. Nu trebuie să fie lung: undeva între 5 și 9 cuvinte, astfel încât să poată fi de impact și ușor de reținut.

Ultimul pas: Dezvoltă un program de marketing

După ce site-ul este gata, trebuie să aduci și lume pe el. Gândește-te la idei de publicitate, campanii pe e-mail, social media, reclame TV –  tot ce este necesar pentru ca numele tău să ajungă cunoscut și să devii un profesionist.

Potrivit specialiștilor, durează 3 ani până să îți începi cariera de vorbitor profesionist. Nu este târziu și acum știi și pașii.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *