6 lucruri pe care trebuie să le faci după ce te-ai angajat

6 lucruri pe care trebuie să le faci după ce te-ai angajat
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Schimbările din viață ne fac să devenim un pic nervoși și, într-o oarecare măsură, confuzi. Nu e ușor atunci când schimbi un job, mai ales dacă acel job face parte din alt domeniu decât anteriorul. Dar, indiferent de situație, la început îți dorești cu ardoare să impresionezi, vrei ca toți ceilalți să vadă că ești un profesionist și vrei să te împrietenești cât mai repede cu noii tăi colegi. Dacă nu ai atât de multă experiență sau, mai mult decât atât, dacă este chiar primul tău job, atunci ai nevoie de un pic de pregătire pentru această nouă provocare din viața ta.

Hai să vedem care ar trebui să fie primele lucruri pe care ar trebui să le faci atunci când știi că urmează primele tale ore la noul loc de muncă.

#1 Fă-ți un update în șifonier

Chiar dacă începutul e mai greu, ar trebui să faci un efort și să îți îmbunătățești garderoba. Tinerii din ziua de azi își doresc să fie un pic mai speciali și vor să iasă din tipar chiar dacă nu este cazul. Dar dacă se păstrează regulile de bază ale vestimentației, ar trebui să fie în regulă. Cumpără niște cămăși de birou și alte obiecte vestimentare care să se potrivească perfect noului tău job.

#2 Folosește-te de gadgeturi pentru a spori productivitatea

Imaginează-ți că ești un super-erou al afacerilor. Ești Iron Man! Ai deja costumul, mai ai nevoie doar de niște gadgeturi cool. Primul pe listă, din punctul meu de vedere, este un smartphone performant pe care îl vei folosi pentru a trimite mailuri, pentru a verifica diverse informații și pentru a folosi aplicațiile companiei, dacă există așa ceva.

Este o investiție care își va arăta roadele pe termen lung. Asigură-te că ai instalate toate aplicațiile necesare și uită de jocuri și aplicații de fitness pe care nu le vei folosi niciodată.

Vrei să îți schimbi job-ul sau vrei o promovare? Urmează un curs de dicție.

#3 Învață cât mai multe informații despre companie

Pentru început vei fi începătorul sau tipul cel nou, dar asta n-ar trebui să îți genereze mari probleme. Desigur, cu toții avem nevoie de timp de acomodare, dar un pic de research nu a făcut rău nimănui. Citește cât mai mult despre compania care te angajează, intră pe site-ul oficial, pune câteva întrebări celui care ține interviul și dacă ai vreo nelămurire, poți oricând să vorbești cu colegii. Primele două săptămâni sunt cele mai dificile, dar după aceea vei fi privit ca unul de-ai lor.

#4 Citește

Citește cărți despre afaceri, marketing, management, cărți în care oamenii povestesc despre propriile lor experiențe la locul de muncă. Încearcă să înveți din greșelile altora, decât să înveți din ale tale.

#5 Ține un orar al jobului tău

Mai exact, ar trebui să ai o agendă care să conțină activitățile pe care faci la birou. Ai primit o sarcină nouă, treci în agendă: la data de… am primit… trebuie să predau proiectul până la…

S-au făcut nenumărate studii care spun că persoanele care își notează în agendă au șanse mult mai mari să devină oameni de succes, spre deosebire de cei ce nu o fac.

#6 Continuă să te îmbunătățești

Bun. Ai terminat o facultate, ai obținut un job bun, ai un salariu bun. Gata. Viața s-a terminat. Wrong!

Caută mereu să înveți lucruri noi. Urmează cursuri. Fă un master. După master, mai fă un curs. Du-te la seminarii, citește orice despre orice. Întâlnește oameni, fii sociabil. Nu știi cine pleacă din companie și vrea să își deschidă propria firmă. Urmează-ți pasiunile și învață să faci cât mai multe lucruri.

Cine știe? Poate vom fi înlocuiți cu roboți peste câțiva ani și va trebui să știm să facem și altceva… cum ar fi să reparăm roboți. 🙂

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *