5 verbe care te fac să suni nesigur, indiferent de job

5 verbe care te fac să suni nesigur, indiferent de job
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Cele mai mici cuvinte și fraze pe care le folosești influențează modul în care ești perceput la locul de muncă.

Poziția pe care o ocupi la locul de muncă nu este singurul lucru care determină cât de influent ești. Fiecare cuvânt pe care îl folosești la locul de muncă îți va exprima personalitatea, de la încredere și autoritate până la profunzimea cunoașterii. Și verbele, cuvinte de acțiune care ar trebui să fie motorul unei propoziții, uneori ne pot încurca.

Suprafolosirea anumitor verbe te poate face să suni nesigur și nehotărât. Ele pot să-ți submineze abilitatea de a inspira și de a sugera ascultătorilor, de la directori la colegi,  că nu ești sigur de tine.

Iată câteva cuvinte pe care ar trebui să nu le folosești tot timpul:

 

① „A CREDE”

Cine nu utilizează expresia „cred/cred că…”? Colegul tău ar putea spune: „Cred că ar trebui să mergem mai departe cu acest proiect” sau șeful: „Cred că ai o idee bună.”, nu?

Singura problemă este că verbul „a crede” nu sună definitiv. Cu alte cuvinte, sugerezi în mod subtil că încă te gândești la ideea pe care o adopți – că nu ești sigur de asta.

În conversațiile obișnuite, „cred că” este o expresie insesizabilă, dar la locul de muncă ar trebui să nu o folosești atât de des. Deși este bine să folosim verbul în situații de genul: „cred că o să ies la o cafea cu prietenii mei”, este bine să ai și alte alternative pe care să le folosești la locul de muncă. Spune „Am o idee bună…” sau „Această propunere este excelentă…”. Dacă dorești un verb de înlocuire, încearcă „Sunt convins că planul acests va funcționa!”.

 

 

② „A AVEA NEVOIE”

De câte ori nu ai spus: „Am nevoie de acest raport cât mai curând posibil”? Utilizarea verbului „a avea nevoie” implică mai degrabă un sentiment de dependență din partea vorbitorului, decât obligație și responsabilitate. Am auzit odată un vicepreședinte spunându-i subordonatului: „Am nevoie să faci ceva pentru mine”. Tonul cererii a sunat mai mult rugător decât autoritar. „A avea nevoie” te face să te simți nevoiaș. Pentru a proiecta mai multă încredere, schimbă verbul cu expresii ferme, dar politicoase, cum ar fi „Vă rog să faceți acest raport până vinerea viitoare”.

 

 

③ „A VREA”

„Vreau” este într-adevăr similar cu „am nevoie”. O modalitatea mai bună de a obține ceea ce dorești este să prezinți pur și simplu fapte: „ Raportul trebuie să fie de o calitate superioară…” Asta într-adevăr accentuează ce vrei să spui.

În mod similar, dacă îi spui șefului tău „Vreau o majorare!”, ai semnalat lipsa de încredere. Este mai bine să folosești un verb de convingere „Cred că” sau „Sunt convins” și motivele tale: „Sunt convins că salariul meu și performanța pe parcursul…”.

 

 

④ „A SPERA”

Liderii încep adesea declarații cu „sper  să/că…”: „Sper că vom obține…” sau „Sper că veți putea să vă asumați…”. În loc să inspire încredere, verbul „a spera” este asemănător unei „rugăciuni”, sugerând că vorbitorul are un control redus asupra rezultatului.

Care sunt alternativele? În loc să spui că „ sper că…” spune: „Aștept cu nerăbdare…” sau „Știu că…”. Aceste declarații sunt mult mai puternice . Acestea arată încredere.

 

 

 ⑤ „A PRESUPUNE”

Bei o cafea cu un coleg care te întreabă dacă mergi la întâlnirea de la ora 2. Dacă răspunzi, „Presupun că da”, înseamnă că nu contează cu adevărat pentru tine, că nu ești prea angajat în situația respectivă.

Nu există niciun loc de muncă în care indiferența și a inerția îți vor îmbunătăți influența, încrederea sau autoritatea. În schimb, găsește alternative pentru a-ți exprima plăcerea: „Da, voi fi cu siguranță acolo…”. Zvonurile călătoresc repede și dacă cuvintele pe care le folosești în mod repetat sugerează o atitudine de „nu prea îmi pasă”, este doar o chestiune de timp până ce reputația ta și influența vor avea de suferit.

 

Limba este o forță puternică, mai ales în conversațiile noastre. Și pentru că există mai multe șanse să le folosești, cuvintele și expresiile mici la care apelezi în fiecare zi la locul de muncă pot avea un impact negativ asupra ta. Înlocuiește aceste cinci verbe din lexicul tău și vei începe să observi puterea și încrederea în tine.

 

 

Vino la cursul de voice-over pentru a învăța cum să-ți folosești vocea.

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următorul curs se desfășoară în weekend-ul 06-07 octombrie 2018, la Hotel Sarroglia București, durează 12 ore și costă 150 de euro

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *