5 greșeli de email care îți pot distruge cariera

5 greșeli de email care îți pot distruge cariera
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Dacă ai intrat să citești acest articol, pot presupune că inbox-ul mailului tău este plin de mesaje la care abia aștepți să răspunzi. Poate realizezi sau poate nu, dar email-urile joacă un rol important în succesul de la locul de muncă. De fapt, conform studiilor de specialitate, este singura activitate care consumă cel mai mult timp la locul de muncă în fiecare zi. Spre exemplu, în Statele Unite ale Americii peste 90% dintre oameni petrec, în medie, 90 de minute pe email în fiecare zi.

Fie că îți place, fie că nu, emailul poate spune multe despre tine. Mai ales atunci când șefii sunt cu ochii pe tine sau, mai bine zis, pe mailurile pe care le trimiți. Încă nu trebuie să deschizi folderul Sent, să vezi cum arată mailurile trimise de tine, în schimb îți prezint cele cinci erori de mail care ți-ar putea distruge cariera, dar și cum să le rezolvi.

#1 Apăsaciul de “Forward”

Primești un mail interesant, te bucuri și vrei să-ți informezi și șeful. Este destul de tentant să apeși butonul de forward, ba chiar simți și o oarecare împlinire atunci când știi că ajunge în inboxul șefului. Gândește-te bine. Dacă tu înaintezi mesajul, fără niciun fel de notiță sau explicație, șeful tău va trebui citească în întregime tot mailul pentru a-și da seama despre conținutul mesajului, ceea ce înseamnă că va pierde timp prețios.

Rezolvarea: În primul rând, editează subiectul mailului, astfel încât să-i atragi atenția șefului tău. Apoi, scrie un sumar clar și concis în care prezinți situația dată. Nu uita, șefii sunt interesați de sume mari de bani. Dacă, spre exemplu, ai obținut un contract de 13 mii de dolari, menționează suma în corpul mailului. Se va bucura mai tare și mai repede, iar vestea cea bună vine direct de la tine, nu dintr-un contract lung aflat probabil în atașament.

 #2 Gramatica e bună. Folosește-o

E clar, nimeni nu vrea să vadă greșeli gramaticale sau de ortografie în mailuri. Să zicem că cele în care tastezi o altă literă în loc de alta sunt perfect normale și sunt considerate greșeli acceptate. Dar să folosești cratime unde nu trebuie și să uiți să le pui acolo unde trebuie, e grav. Mai grav este să folosești emoticoane. Nu suntem pe Facebook. Nu ești la tine pe blog. În loc să pui :), folosește-te de cuvinte. Sunt la fel de bune și redau cu exactitate starea de :). N-am pus punct niciodată până acum după un emoticon. Ce urât arată :). Foarte urât. A, da. Și încă ceva: emotiocoanele nu țin loc de semne de punctuație.

Rezolvarea: nu mai folosi emoticoane și scrie cât mai corect cu putință. Folosește fraze scurte pline de înțeles. Ține minte: emailul scurt și la obiect, bucuria celui care citește.

#3 „Ne-au dat pe gheață”

Prin definiție, argoul este folosit de vagabonzi și de răufăcători, tocmai pentru a nu fi înțeleși de restul societății. Dacă firma la care lucrezi nu spală bani și nu are un patron infractor urmărit de ANAF, atunci ar fi bine să nu folosești acest tip de limbaj. A, da, ne-au dat pe gheață înseamnă, în limbaj de cartier, ne-au păcălit.

Rezolvarea: scapă de aceste greșeli. Folosește cuvinte normale pentru a descrie anumite întâmplări.

 #4 Dci, nu. Nici s nu încerci s faci așa ceva.

Nu. Să nu faci așa ceva. Șeful tău nu este cel mai bun prieten și n-ar trebui să scrii emailuri care includ acronime la modă. Și aici putem vorbi și de abrevieri nedorite sau de hashtaguri puse prin mailuri.

Rezolvarea: Gândește-te la un limbaj abordabil și informativ. Este perfect în regulă să conversezi cu superiorii tăi, dar să fii atent în permanență la limbaj. Nu te îndepărta de la subiect.

#5 Reply All

În fiecare birou există cineva care răspunde cu reply all. Astfel, pe la tine pot ajunge mailuri care îți ocupă timp pentru că le citești, dar nu au legătură cu tine. La fel se întâmplă și cu inbox-ul șefului, care oricum este plin de propuneri și de alte lucruri. Nu-l mai umple și tu.

Rezolvarea: creează un grup de adrese de email și vorbiți acolo. Ai grijă pe cine adaugi.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *