10 sfaturi de voice-acting de urmat la o audiție

10 sfaturi de voice-acting de urmat la o audiție
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Aceste sfaturi se aplică mai mult în ceea ce privește audiția pentru o reclamă. Pentru un film, lucrurile se mai schimbă puțin, iar procesul de audiție este diferit.

 

❶ Memoreză scenariul

Citește scenariul de cel puțin 10 ori înainte. Nu fugitiv, nu superficial. Fii sigur pe text. Poate fi o audiție pentru o reclamă foarte importantă. Trebuie să știi cum să pronunți toate cuvintele și să ai o dicție perfectă. Dacă nu eșți sigur cum să pronunți ceva, întreabă.

Dicția este foarte importantă. Te va ajuta atât pe partea de vorbire, cât și la încrederea în sine. Și un mesaj transmis cu o dicție perfectă va fi de impact. Când vine vorba de voice-over sau voice-acting, dicția este vitală.

 

COMANDĂ ACUM MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI”

 

 

În timpul audiției, dacă faci o greșeală sau sari peste vreo replică, nu intra în panică. Păstrează-ți atât personajul, cât și modul în care ai început. Chiar dacă se dorește ca tu să știi scenariul, ei sunt de fapt mai interesați de performanța ta. Și este puțin cam greu să-ți dai seama de performanță, dacă tu citești replicile de pe o pagină.

 

❷ Fă ce ai făcut la audiția inițială.

Dacă ești sunat pentru etapa a doua, mergi pe același traseu pe care l-ai folosit și prima oară. Cu siguranță regizorul vrea să audă mai mult și chiar să te pună să faci lucruri diferite de data aceasta.

 

❸ Îmbracă-te la fel

Poartă exact ceea ce ai purtat la audiția originală sau tot în același stil. Și acesta poate că a fost unul dintre motivele pentru care ai fost chemat înapoi. La fel procedează și cu părul, accesoriile, machiajul.

 

❹ Ascultă

Directorul de casting/regizorul îți va spune ce vrea. Fă-o. El sau ea știe că ești nervos și că e greu să asculți și să execuți atunci când ai emoții.

Dacă nu te poți concentra și dacă nu reușești să faci ce și s-a cerut este posibil să pierzi castingul.

 

❺ Less is more

Aproape toată lumea „joacă” mult la prima citire. Câteodată este prea mult. Depinde și de genul reclamei. Acționaează ca și cum ai vorbi cu o persoana care se află lângă tine. Nu te mișca, nu fi agitat și nu gesticula excesiv.

 

❻ Nu vorbi prea mult

Fii prietenos, dar nu te preface că vrei să fii pe placul tuturor. Emoțiile ne fac câteodată să vorbim prea mult. Regizorul nu dă casting pentru un prieten nou. Vrea să găsească „tipul” sau „tipa” care  este potrivit pentru reclamă

 

❼ Asigură-te că faci totul la timp

Asigură-te că poți citi scenariul în 30 de secunde sau 60 de secunde sau oricât de mult ar trebui să dureze intervenția ta. Acestea nu sunt scene de film. Clientul nu va cumpăra un timp suplimentar de 3 minute, indiferent cât de uimitor ești.

Dacă vrei să ai mai mult timp la dispoziție și depășești 30 de secunde, este bine. Dar când te pregătești, asigură-te că o faci de mai multe ori sub limita de timp. În caz contrar, ți se poate cere să grăbești textul.

 

❽ Fii gata să citești alt rol

Regizorul va putea spune: „Acum că îl văd din nou, aș vrea să-l văd făcând cealaltă parte.” Acesta este un lucru bun – înseamnă că te place destul de mult încât vrea să vadă dacă pot găsi un loc pentru tine.

Cere ceva timp pentru a ieși din sală și a te familiariza cu noul scenariu. Nu te mai întoarce până nu te simți pregătit să o faci bine.

 

❾ Fii cel mai bun

Cei care țin castingul vor să găsească pe cineva minunat și cât mai repede ca să termine treaba și să se poată întoarce acasă.

 

❿ Dă totul din tine

La audiții vei vedea o mulțime de oameni talentați care nu vor reuși. Este doar natura „jocului”.

Există un milion de factori care intră în deciziile de casting pe care nu le poți controla. Ei pot avea pe altcineva într-un alt loc, care este deja tipul tău, sau poate că ești puțin prea tânăr sau prea bătrân sau prea scurt sau prea înalt sau orice altceva. Toți cei din cameră ar putea opta pentru tine, dar clientul ar putea alege pe altcineva. Este un proces nebun.

 

Tot ce poți controla este modul cum te pregăteșți și cum livrezi mesajul. Apoi, indiferent ce se întâmplă, se întâmplă.

 

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următorul curs se desfășoară în weekend-ul 03-04 noiembrie 2018, la Hotel Sarroglia București, durează 12 ore și costă 150 de euro.

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *